Zitbeen/ hamstring blessure
Bijna twee jaar worstel ik met een vervelende blessure. De pijn zit hem in de zitbeenknobbel bij de aanhechting van de hamstring. Gaat gepaard met uitstraling naar de hamstring en knieholte. Dit alles maakt het erg vervelend omdat je het idee hebt dat je met twee verschillende benen fietst. Naar de fysio geweest, dry needling gehad, helpt niets. Daarna naar een sport medisch centrum geweest en daar was men erg goed is het verwijzen naar collega’s. Kortom, totaal geen kennis op dit gebied. Dan maar naar de orthopeed. Die zei direct wat het was maar dat dat niet binnen zijn vakgebied zat. Hij adviseerde rust. Heb ik gedaan, drie maanden. Vandaag op de tacx rustig een kwartier gefietst. En ja hoor daar was de pijn weer.
Ik gooi het hier in het forum. Wie herkent dit en heeft een oplossing .............???
Vr gr Jaap.
Ik gooi het hier in het forum. Wie herkent dit en heeft een oplossing .............???
Vr gr Jaap.
De blessure is aan de rechterkant maar dat vind ik niet zo relevant. De orthopeed zei dat hij wel met zekerheid kon zeggen dat het de aanhechting van de hamstring spier aan het zit been was. Hij adviseerde rust te nemen. Verder lag het niet op zijn vakgebied.
Ik heb drie maanden rust genomen. Sinds twee dagen op de tacx erg rustig aan het fietsen,15 minuten.........voel het nog steeds. Wordt er helemaal gek van. Ik wil fietsen!
Gr Jaap.
Ik heb drie maanden rust genomen. Sinds twee dagen op de tacx erg rustig aan het fietsen,15 minuten.........voel het nog steeds. Wordt er helemaal gek van. Ik wil fietsen!
Gr Jaap.
Ik heb ook 2 jaar met soortgelijk probleem gesukkeld. (eveneens dry needling en fysio zonder resultaat) Ben uiteindelijk er vanaf geraakt met excentrische - en rekoef.
Excentrische oef. maken op vrij korte tijd de pezen sterker en langer.
Excentrische oef. maken op vrij korte tijd de pezen sterker en langer.
Nee-nee bedankt voor je reactie. Vandaar je vraag naar rechter of linkerbeen. Ik heb vrij veel auto gereden en heb daar idd niet bij na gedacht. Ik houd het in de gaten. En wat die fietsmeting betreft daar moet ik naar zoeken, een fysio die dat doet.
Bedankt voor de reacties!
Gr Jaap.
Bedankt voor de reacties!
Gr Jaap.
Lastige blessure. Als er één hapklare oplossing was geweest had je die al wel gekregen.
Ik zou in ieder geval een sportfysiotherapeut zoeken (bij een moderne praktijk) Die heeft wrs net iets meer affiniteit met tendinopathieën en enthesopathieën dan een algemeen fysiotherapeut, en mogelijk iets richting excentrisch trainen gaan doen.
Verder zou het kunnen lonen om eens uitgebreid met hagel te gaan schieten in de omgeving van de klacht, dus raadpleeg gerust eens een manueel therapeut voor je rug, een bikefitter, podoloog, etc, Misschien ook eens naar je zadel (laten) kijken? Dynamische zadeldrukmeting? Verwacht echter niet meteen van één van genoemde opties de definitieve oplossing.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"