Alpenbrevet 2020
Wij hebben ons, met z’n 7 enen, ingeschreven voor de platinum route van het Alpenbrevet op 22 augustus. Geboekt via Enroute.
Hoe gaat het met de tijdslimiet voor de langste afstand ?
14.15 uur in Airolo, is dat redelijk haalbaar of is dat voor de meeste deelnemers een struikelblok.
Ik heb mooie verhalen van de uitvoering 2019 gelezen maar lees daar eigenlijk niets over.
Specifieke tips zijn natuurlijk ook van harte welkom
Hoe gaat het met de tijdslimiet voor de langste afstand ?
14.15 uur in Airolo, is dat redelijk haalbaar of is dat voor de meeste deelnemers een struikelblok.
Ik heb mooie verhalen van de uitvoering 2019 gelezen maar lees daar eigenlijk niets over.
Specifieke tips zijn natuurlijk ook van harte welkom
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
De tijdslimiet is niet heel scherp. Het schema dat ze rekenen is bergop best scherp, maar ze bouwen enorm veel tijd in voor stops en afdalingen. Onder de streep is het goed haalbaar mits je niet te lang stopt.
Vroeger, toen de start nog in Meiringen was, was het een grotere uitdaging.
Na 14:15 laten ze je niet meer door. Je kan dan wel op eigen gelegenheid gaan, want het blijft openbare weg. Maar de stops die volgen zullen verdwenen zijn en je zal in het donker aankomen. Zoals de organisatie terecht opmerkt: als je de limiet niet haalt heb je eigenlijk niks te zoeken op het Platin-parcours.
Voor de platin-afstand heb ik maar één tip: doseren. Dat betekent dat je op de eerste 3 beklimmingen heel veel ingehaald wordt. Daar moet je je (vooral mentaal) op voorbereiden.
Verder is het een kwestie van doorzetten, goed eten en drinken. Dat laatste is bij de Platin nóg belangrijker dan bij de gold.
Genieten! En heel veel hoef je niet mee te nemen want de bevoorrading is prima.
Vroeger, toen de start nog in Meiringen was, was het een grotere uitdaging.
Na 14:15 laten ze je niet meer door. Je kan dan wel op eigen gelegenheid gaan, want het blijft openbare weg. Maar de stops die volgen zullen verdwenen zijn en je zal in het donker aankomen. Zoals de organisatie terecht opmerkt: als je de limiet niet haalt heb je eigenlijk niks te zoeken op het Platin-parcours.
Voor de platin-afstand heb ik maar één tip: doseren. Dat betekent dat je op de eerste 3 beklimmingen heel veel ingehaald wordt. Daar moet je je (vooral mentaal) op voorbereiden.
Verder is het een kwestie van doorzetten, goed eten en drinken. Dat laatste is bij de Platin nóg belangrijker dan bij de gold.
Genieten! En heel veel hoef je niet mee te nemen want de bevoorrading is prima.
Laatst gewijzigd door havana op 18 jan 2020 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, als je na 14:15 uur aankomt moet je in mijn ogen ook verstandig zijn en de gold versie fietsen.
Je hebt dan inderdaad niets te zoeken op het platin parcours.
Dank voor de tip ! (Was ook het devies op de dolomiti, alle gesoigneerde Italianen ging halverwege rechtsaf )
Je hebt dan inderdaad niets te zoeken op het platin parcours.
Dank voor de tip ! (Was ook het devies op de dolomiti, alle gesoigneerde Italianen ging halverwege rechtsaf )
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
Breaking: gold en silber-routes gewijzigd voor 2020
https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... routes/878
https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... routes/878
Weet niet of dit een verbetering is / gaat worden. De twijfelaars gaan nu afvallen. In onze groep wordt er ook wisselend over gedacht.
Als je nu niet op tijd langs Airolo komt krijg je alsnog de oude route voor de kiezen ?
Alleen nu zonder bevoorrading
Als je nu niet op tijd langs Airolo komt krijg je alsnog de oude route voor de kiezen ?
Alleen nu zonder bevoorrading
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT
Als je in Airolo te laat bent mag je linksaf de Gotthard op via de Tremola. Bevoorrading in Airolo, dus niets aan de hand, dan rij je 4 passen i.p.v. 5. Maar zoals al eerder opgemerkt, de limiet bij Airolo is nu veel ruimer dan vroeger bij het vertrek uit Meiringen; als je er nu krap tegenaan zit heb je niets te zoeken op de platina route.
Zilver gaat er imho iets op vooruit, gold zeer zeker niet!!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dit is wel zonde inderdaad.., Heb de gold gereden in 2013, vanuit Meiringen toen nog. Platinum was toen te hoog gegrepen. Kom je alleen voor de alpenbrevet, dan moet je het denk ik vooral doen als je wilt gaan voor zilver, omdat 180km en 5000hm (alla marmotte) wel erg stevig is. Of als kilometervreter voor de platinum gaan.
Maar.., ga je voor zo'n evenement, en zit je daar toch al een dag of 5 a 7. En is je normale niveau wel de gold afstand. Dan moet je vooral extra profiteren van de dagen er omheen. Susten en Griemsel en Furka vanaf andere kant pakken. Een keer doorrijden over de Susten en Grosse SCheideck, via het meer weer terug en de westkant Susten terug naar huis. En dan pak je op het evenement de silver route.
Niet ideaal natuurlijk, en zal dan niet zo snel als hoogtepunt van het seizoen gelden.
Maar.., ga je voor zo'n evenement, en zit je daar toch al een dag of 5 a 7. En is je normale niveau wel de gold afstand. Dan moet je vooral extra profiteren van de dagen er omheen. Susten en Griemsel en Furka vanaf andere kant pakken. Een keer doorrijden over de Susten en Grosse SCheideck, via het meer weer terug en de westkant Susten terug naar huis. En dan pak je op het evenement de silver route.
Niet ideaal natuurlijk, en zal dan niet zo snel als hoogtepunt van het seizoen gelden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
In principe kan je natuurlijk nog steeds prima de oude route rijden.... Bevoorradingen staan er gewoon, weliswaar voor platin maar ok.