Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

bij afdalen op tacx stopt verbinding

chirodcha
Forum-lid

chirodcha 30 jan 2020 09:01

Hoi allemaal,
Wellicht is dit probleeem al eens eerder aan bod geweest, maar hoop toch op wat suggesties van jullie kant?
Ik heb een Tacx Genius smart. Ik draai de Tacx trainers-app op een tablet van samsung galaxy A. en heb verbinding via bluetooth.
Nu doet erbij mij een vreemd probleem voor: Als ik op volle snelheid in een afdaling zit, valt plotseling de verbinding weg. Althans dan trap ik in het luchtledige zonder weerstand.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen? Is misschien mijn wifi verbinding de oorzaak van dit probleem? Of kan de genius deze snelheid niet verwerken

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 30 jan 2020 10:21

De genius is een trainer die ook een helling naar beneden kan simuleren itt bijna alle andere trainers die dat niet kunnen en een afdaling als vlakke weg gesimuleerd wordt.

Het is dus in jou geval logisch dat bij een lange snelle afdaling er geen weerstand is, dat is in werkelijkheid ook zo!

chirodcha
Forum-lid

chirodcha 30 jan 2020 10:37

Ja klopt. Maar het wattage valt helemaal weg. Als je na de afdaling daarna gewoon weer wilt doortrappen trap je zonder weerstand. Hij geeft dan ook geen cadans meer aan.

Plaats reactie