Klimfiets met schijven
Ik wil eens iets nieuws , ter vervanging van mijn Isaac element.
Nu binnen het budget dat ik heb voor ogen heb ik een aantal keuzes:
- Scott addict RC premium disc 2019 met SRAM Red afmontage
- Focus izalco max sram red etap disc
- Cervelo R5 met Campa 12sp Record
Scott en Focus zijn beide vorige modellen en die ik eigenlijk liever zie ipv van de huidige Aero frames.(ik heb ook geen probleem met het feit dat dit oude types)
Als klimfiets denkik dat deze 3 allemaal vrij geschikt zijn, maar zijn deze alle 3 ook vrij allround bruikbaar.
Ik vindt niet super veel ervaringen van deze fietsen, vandaar de vraag op dit forum.
Nu binnen het budget dat ik heb voor ogen heb ik een aantal keuzes:
- Scott addict RC premium disc 2019 met SRAM Red afmontage
- Focus izalco max sram red etap disc
- Cervelo R5 met Campa 12sp Record
Scott en Focus zijn beide vorige modellen en die ik eigenlijk liever zie ipv van de huidige Aero frames.(ik heb ook geen probleem met het feit dat dit oude types)
Als klimfiets denkik dat deze 3 allemaal vrij geschikt zijn, maar zijn deze alle 3 ook vrij allround bruikbaar.
Ik vindt niet super veel ervaringen van deze fietsen, vandaar de vraag op dit forum.
Alle drie een redelijk racy geometrie en vrij licht. De Cervelo is tamelijk comfortabel, de Scott een klein beetje minder maar 't is zeker geen stuiterbak. Ideale allrounders als ze qua geo passen.
Alleen voor koersen zou ik iets zoeken met meer aero eigenschappen.
Alleen voor koersen zou ik iets zoeken met meer aero eigenschappen.
Zou ook naar deze https://www.rosebikes.nl/rose-x-lite-si ... xs-2678507 kijken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Bedankt voor de antwoorden en eventuele extra opties
Momenteel blijven de keuzes beperk tot bovenstaande 3, omdat ik daar voorwaarden voor heb, waar zelfs de Rose merkelijk duurder is.
De reden voor de "klim" fiets is de volgende.
Tot op heden voelde elke fiets, met schijven) merkelijk zwaarder aan, dan mijn huidige Isaac.(Zelfs een tarmac SL6 S-works)
Ik vrees dus, dat ik gevoelsmatig , altijd naar de Isaac zal terug grijpen.
Mogelijks gaat dit volledig weg, na het eerste ritje met een schijven-fiets, maar om daarvoor eerst 3 a 4000 euro neer te leggen ?
Vandaar mij vraag voor ervaringen van bovenstaande disc racers.
Aangezien deze, volgens mij, ergens het gewicht van mijn huidige Isaac benaderen.
Ongeacht mijn eigen overgewicht
Momenteel blijven de keuzes beperk tot bovenstaande 3, omdat ik daar voorwaarden voor heb, waar zelfs de Rose merkelijk duurder is.
De reden voor de "klim" fiets is de volgende.
Tot op heden voelde elke fiets, met schijven) merkelijk zwaarder aan, dan mijn huidige Isaac.(Zelfs een tarmac SL6 S-works)
Ik vrees dus, dat ik gevoelsmatig , altijd naar de Isaac zal terug grijpen.
Mogelijks gaat dit volledig weg, na het eerste ritje met een schijven-fiets, maar om daarvoor eerst 3 a 4000 euro neer te leggen ?
Vandaar mij vraag voor ervaringen van bovenstaande disc racers.
Aangezien deze, volgens mij, ergens het gewicht van mijn huidige Isaac benaderen.
Ongeacht mijn eigen overgewicht
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Voor die 3 tot 4000 euro die je wil besteden kom je never nooit aan die 7kg die een fiets met schijfremmen voor jou moet wegen!
Rond de 8kg kom je dan uit, door een licht setje wielen te steken kan je dan op ong. 7,5kg uitkomen....
Door meer dan het dubbele uit te geven ga je die 7kg misschien halen, dan praat je ook over een topgroep a la Dura Ace of Sram Etap op je fiets.
Wanneer je dat niet kan accepteren ben je ook nog niet aan een fiets met schijfremmen toe en moet je gewoon met je Isaac blijven rijden.
Op het vlakke ga je trouwens niks van dat gewicht merken, met klimmen heel misschien een ietsepietsje (je eigen (over) gewicht des te meer).
Rond de 8kg kom je dan uit, door een licht setje wielen te steken kan je dan op ong. 7,5kg uitkomen....
Door meer dan het dubbele uit te geven ga je die 7kg misschien halen, dan praat je ook over een topgroep a la Dura Ace of Sram Etap op je fiets.
Wanneer je dat niet kan accepteren ben je ook nog niet aan een fiets met schijfremmen toe en moet je gewoon met je Isaac blijven rijden.
Op het vlakke ga je trouwens niks van dat gewicht merken, met klimmen heel misschien een ietsepietsje (je eigen (over) gewicht des te meer).
Even wat verduidelijken:
Na een zeer lange zoektocht:
- Focus Izalco max sram red etap disc : model 2017 : 2999 euro
- Scott addict RC premium disc 2019 : 3600euro
- Cervelo R5 was een recente 2de hands op marktplaats, dewelke reeds is verkocht.
Na een zeer lange zoektocht:
- Focus Izalco max sram red etap disc : model 2017 : 2999 euro
- Scott addict RC premium disc 2019 : 3600euro
- Cervelo R5 was een recente 2de hands op marktplaats, dewelke reeds is verkocht.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Zijn dat nieuwe fietsen???
Die scott kost bij 12go ruim 8k! en de focus nog ruim 5600
https://www.12gobiking.nl/scott-addict- ... CoQAvD_BwE
https://www.12gobiking.nl/focus-izalco- ... -etap-2017
Die scott kost bij 12go ruim 8k! en de focus nog ruim 5600
https://www.12gobiking.nl/scott-addict- ... CoQAvD_BwE
https://www.12gobiking.nl/focus-izalco- ... -etap-2017
Zou handig zijn als je in je openingspost direkt duidelijker bent en de linkjes erbij.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Zijn er eigenlijk ook daalfietsen? Zo ja, waar kan ik die kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
(Je kan zo'n fiets enkel bekomen bij FM's die boven op een berg winkel houden)
Het leven van een fietser kan ingewikkeld zijn tegenwoordig.
Als het dan toch een klimfiets moet zijn veronderstel ik dat het vooral om gewicht gaat.
Een fiets met discs gaat altijd aanzienlijk zwaarder zijn als een fiets met velgremmen.
Maar ik heb mij laten vertellen dat dat tegenwoordig geen nadeel meer is.
Het leven van een fietser kan ingewikkeld zijn tegenwoordig.
Als het dan toch een klimfiets moet zijn veronderstel ik dat het vooral om gewicht gaat.
Een fiets met discs gaat altijd aanzienlijk zwaarder zijn als een fiets met velgremmen.
Maar ik heb mij laten vertellen dat dat tegenwoordig geen nadeel meer is.