Garmin en Mantel garantie ervaringen
Geplaatst: 11 mar 2020 14:30
Beste forumleden,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of meningen of het volgende.
Inmiddels 3 jaar geleden heb ik de Garmin Edge 820 bundel aangeschaft bij Mantel in Arnhem. Aanschafprijs destijds € 470.
Op advies van verkoper gekozen voor de Edge 820 ipv een Oregon model in verband met de geïntegreerde accu vs batterijen. De accuduur van de Edge 820 was prima en ook op lange termijn zou deze ook goed zijn door de lithium-ion batterij. Afijn je snapt waarschijnlijk al waar het verhaal naar toe gaat
Product naar volle tevredenheid gebruikt, maar de accuduur begon wel minder te worden naar verloop van tijd, maar in het begin nog niet dusdanig dat dit tot problemen of frustraties leidde. Uiteindelijk toch wel klaar met die accu aangezien ik nog maar max 2-3 uur kon fietsen met battery-safe mode on en geen navigatie aan etc.
Na 2,5 jaar (dus buiten de garantietermijn van 2 jaar) melding gemaakt bij Mantel. Te lang voor me uit geschoven en mijn eigen schuld. Werd daar eigenlijk direct doorverwezen naar Garmin.
Op zich vreemd aangezien ik het product bij hen heb gekocht, maar goed het enige wat ik wil was een goede oplossing.
Op een later moment nog weer gemeld bij Mantel maar hun reactie is dat als Garmin niets wil doen zij dan ook niet doen.
Heb ze nog gewezen op mijn "account" waarin toch 3 aangekochte MTB's staan, een Garmin, Tacx en andere kleinere zaken om aan te tonen dat ik geen claimgedrag heb en toch een trouwe klant was, maar helaas zonder resultaat.
Tot zover mijn aankopen bij Mantel. Dat is nu verleden tijd.
Garmin excuseert zich en ik wijs hen op hun eigen site waar staat vermeld dat de accu na enkele jaren nog minimaal 80% van de accuduur zou bedragen en dat daarvan bij mij totaal geen sprake meer was. Zij stellen mij een omruilvoorstel voor waarbij ik dan nog een kleine € 110 moet betalen. Na wat wikken en wegen (ik heb gevraagd of ik kon upgraden met bijbetaling aangezien ik bij de 830 of 1030 een accupack kan kopen voor als ik in de toekomst hetzelfde euvel heb, maar dat was niet mogelijk) toch besloten gebruik te maken van het voorstel.
Eerst opsturen en betalen! Prima, komt goed. Zo gezegd, zo gedaan. Nu krijg ik gisteren een "factuur" waarop staat dat een gerefurbished model wordt toegestuurd. Ik ben me er van bewust dat zo'n refurbished model ook zeer goed kan functioneren waarbij onderdelen vervangen kunnen zijn, maar heldere communicatie is het niet ondanks dat ik in mijn mailwisselingen aangeef dat ik uiteindelijk toch maar kies voor een nieuwe en het feit dat ik maar 1 jaar garantie kreeg en dat vond afwijken van een exemplaar in de winkel was ook geen aanleiding voor de supportafdeling van Garmin om mij duidelijk te maken dat het om een refurbished model zou gaan.
Het product moet ik nog ontvangen, maar door de gehele gang van zaken toch een nare bijsmaak overgehouden aan Mantel en Garmin.
Zien jullie dat ook of ben ik lastig en onredelijk en is mijn verwachtingspatroon te hoog?
Naar mijn bescheiden mening wordt ik redelijk afgescheept en zit er weinig coulance bij deze partijen. € 110 voor een ouder model betalen die niet eens nieuw is vind ik niet bepaald een schappelijke oplossing. Als ik had geweten dat het een refurbished model zou zijn had ik er toch niet voor gekozen.
Of hebben jullie ook dergelijke ervaringen?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of meningen of het volgende.
Inmiddels 3 jaar geleden heb ik de Garmin Edge 820 bundel aangeschaft bij Mantel in Arnhem. Aanschafprijs destijds € 470.
Op advies van verkoper gekozen voor de Edge 820 ipv een Oregon model in verband met de geïntegreerde accu vs batterijen. De accuduur van de Edge 820 was prima en ook op lange termijn zou deze ook goed zijn door de lithium-ion batterij. Afijn je snapt waarschijnlijk al waar het verhaal naar toe gaat
Product naar volle tevredenheid gebruikt, maar de accuduur begon wel minder te worden naar verloop van tijd, maar in het begin nog niet dusdanig dat dit tot problemen of frustraties leidde. Uiteindelijk toch wel klaar met die accu aangezien ik nog maar max 2-3 uur kon fietsen met battery-safe mode on en geen navigatie aan etc.
Na 2,5 jaar (dus buiten de garantietermijn van 2 jaar) melding gemaakt bij Mantel. Te lang voor me uit geschoven en mijn eigen schuld. Werd daar eigenlijk direct doorverwezen naar Garmin.
Op zich vreemd aangezien ik het product bij hen heb gekocht, maar goed het enige wat ik wil was een goede oplossing.
Op een later moment nog weer gemeld bij Mantel maar hun reactie is dat als Garmin niets wil doen zij dan ook niet doen.
Heb ze nog gewezen op mijn "account" waarin toch 3 aangekochte MTB's staan, een Garmin, Tacx en andere kleinere zaken om aan te tonen dat ik geen claimgedrag heb en toch een trouwe klant was, maar helaas zonder resultaat.
Tot zover mijn aankopen bij Mantel. Dat is nu verleden tijd.
Garmin excuseert zich en ik wijs hen op hun eigen site waar staat vermeld dat de accu na enkele jaren nog minimaal 80% van de accuduur zou bedragen en dat daarvan bij mij totaal geen sprake meer was. Zij stellen mij een omruilvoorstel voor waarbij ik dan nog een kleine € 110 moet betalen. Na wat wikken en wegen (ik heb gevraagd of ik kon upgraden met bijbetaling aangezien ik bij de 830 of 1030 een accupack kan kopen voor als ik in de toekomst hetzelfde euvel heb, maar dat was niet mogelijk) toch besloten gebruik te maken van het voorstel.
Eerst opsturen en betalen! Prima, komt goed. Zo gezegd, zo gedaan. Nu krijg ik gisteren een "factuur" waarop staat dat een gerefurbished model wordt toegestuurd. Ik ben me er van bewust dat zo'n refurbished model ook zeer goed kan functioneren waarbij onderdelen vervangen kunnen zijn, maar heldere communicatie is het niet ondanks dat ik in mijn mailwisselingen aangeef dat ik uiteindelijk toch maar kies voor een nieuwe en het feit dat ik maar 1 jaar garantie kreeg en dat vond afwijken van een exemplaar in de winkel was ook geen aanleiding voor de supportafdeling van Garmin om mij duidelijk te maken dat het om een refurbished model zou gaan.
Het product moet ik nog ontvangen, maar door de gehele gang van zaken toch een nare bijsmaak overgehouden aan Mantel en Garmin.
Zien jullie dat ook of ben ik lastig en onredelijk en is mijn verwachtingspatroon te hoog?
Naar mijn bescheiden mening wordt ik redelijk afgescheept en zit er weinig coulance bij deze partijen. € 110 voor een ouder model betalen die niet eens nieuw is vind ik niet bepaald een schappelijke oplossing. Als ik had geweten dat het een refurbished model zou zijn had ik er toch niet voor gekozen.
Of hebben jullie ook dergelijke ervaringen?