Hoi,
Ik heb Campagnolo Bora Wto 45 disc wielen gekocht. Deze worden standaard geleverd met een ventiel voor het monteren van Tubeless banden. Vreemd genoeg zijn de geleverde ventielen maar 35 mm. Maar Campa is de beroerdste niet even levert ook meteen ventielverlengers mee (die waarbij je de kern van het ventiel kunt verwijderen en dan de verlenger kunt plaatsen). Gek genoeg ontbreekt een handleiding hoe deze in elkaar te zetten. Ik kan ze gewoon in elkaar draaien, maar is dat voldoende? Op internet zie ik mensen werken met tape, maar ik kan bijna niet geloven dat dat de bedoeling is. Iemand een idee?
Campagnolo Bora WTO ventielverlenger
Al bij de handleidingen sectie op de site van Campa gekeken? Ik heb daar nog nooit mis gegrepen.
Bedankt voor jullie antwoorden. In de handleiding is zoals gezegd echt niets terug te vinden (online ook gezocht). Over het 'niet veel fout kunnen doen'. Ik denk ook niet dat het zo spannend is, maar als je de foto bekijkt ziet het ventiel er met verlengstuk wat mij betreft vrij lullig uit. Angst is natuurlijk dat het niet luchtdicht is, of dat het verlengstuk los komt bij het openen/sluiten van het ventiel.
Goed vastdraaien is dan de boodschap en zorgen dat het ventielaandraaimoertje niet tussen de twee ventieldelen terecht komt.basbode schreef: ↑12 mar 2020 13:56 Bedankt voor jullie antwoorden. In de handleiding is zoals gezegd echt niets terug te vinden (online ook gezocht). Over het 'niet veel fout kunnen doen'. Ik denk ook niet dat het zo spannend is, maar als je de foto bekijkt ziet het ventiel er met verlengstuk wat mij betreft vrij lullig uit. Angst is natuurlijk dat het niet luchtdicht is, of dat het verlengstuk los komt bij het openen/sluiten van het ventiel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik vind een verlenger ook knullig (sorry @wasbeer ) en daarom gebruik ik gewoon ventielen uit één stuk van het merk Muc-off voor mijn Bora's (die officieel niet geschikt zijn voor tubeless trouwens).