Ik rijd met veel genoegen enige tijd op een wahoo kickr. Heb ten tijde van installatie een nieuwe ketting en cassette geïnstalleerd. Enkel voor indoor gebruik. Betreft een 6700 cassette en kmc x10 el ketting.
Geen problemen, nu echter na pak hem beet 700 indoor km heb ik een kettingprobleem wat zich (zo lijkt) alleen indoor voordoet.
Ketting begint na enige tijd te springen en over te slaan. Oorzaak enkele vast zittende schakels. Wat extra smeermiddel en buigen maakt de ketting weer soepel maar euvel blijft terugkeren.
Nu zie ik voor het eerst dat betreffende schakel binnenzijde beschadigd is.
Cassette ziet er normaal uit, tandwielen voor lijken mij ook ok. Iemand enig idee? Kan het slijtage zijn waardoor passing niet meer optimaal is en schakels vastlopen?
Lijkt me erg snel... wellicht iemand van jullie een idee.
Thanks alvast.
Ketting probleem indoor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 20 nov 2011 10:49
Minder vermogen trappen?
Geen idee, 700 km is niet veel. Wat mij wel opvalt dat het op een trainer wel veel meer te lijden heeft. Zeker als er veel geklommen word staat de ketting vol onder spanning. Hier ook al 2x schakel verbogen...
Geen idee, 700 km is niet veel. Wat mij wel opvalt dat het op een trainer wel veel meer te lijden heeft. Zeker als er veel geklommen word staat de ketting vol onder spanning. Hier ook al 2x schakel verbogen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Heeft waarschijnlijk wel iets te maken met bruusk schakelen onder belasting.
Kan me wel voorstellen dat als de weerstand plots verhoogd en je daarna noodgedwongen kleiner moet, dit niet zo vriendelijk is voor je ketting.
Kan me wel voorstellen dat als de weerstand plots verhoogd en je daarna noodgedwongen kleiner moet, dit niet zo vriendelijk is voor je ketting.
-
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 20 nov 2011 10:49
Hmm...
Ik had wel ingeschat dat indoor wat meer zou slijten, moeilijk in te schatten of dit het veroorzaakt. Ik rijd ook regelmatig in Erg mode waardoor schakelen er soms helemaal niet van komt.
Ik ga 1 nieuwe ketting proberen en kijken of deze dezelfde kuren krijgt..
Ik had wel ingeschat dat indoor wat meer zou slijten, moeilijk in te schatten of dit het veroorzaakt. Ik rijd ook regelmatig in Erg mode waardoor schakelen er soms helemaal niet van komt.
Ik ga 1 nieuwe ketting proberen en kijken of deze dezelfde kuren krijgt..
Vervelend, ik heb deze ervaring totaal niet met vele honderden km's indoor fietsen de afgelopen 2 jaar. Misschien wat ver gezocht, maar zijn er eventueel aanwijzingen dat er veel zweet op je ketting is gekomen?
"Fietsen is mijn medicijn."