Hallo iedereen,
Ik ben al een tijdje je op zoek naar een nieuwe racefiets. Rij al een tijdje voor het plezier op een fiets die ik van een vriend kocht.
Maar het is tijd voor iets nieuws en lichter mijn huidige fiets weeg 10,5 kg niet bepaald een licht gewicht. Ik heb nu mijn oog laten vallen op canyon. Zowel de aeroad als de ultimate spreken me wel aan met lichte voorkeur voor de earoad mooier kwa desing. Ik ben vooral opzoek naar een model dat goed is in de Vlaamse Ardennen vlake wegen.
Ik ben zelf heel sportief maar jammer genoeg ben ik niet van de lenigte personen. Nu heb ik al een paar reacties gezien dat je voor een earoad bike best Wel lening moet zijn. Klopt dit en is de ultimate dan een mooi alternatief? Ik zie ook op de website dat ze een ultimate earo aanbieden wat maakt dit van verschil?
Daarnaast twijfel ik tussen manueel en elektronische schakelen. Wat zijn de de plus en minpunten van beide systemen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Aeroad VS ultimate van canyon
viewtopic.php?t=86879 Hier vind je alles denk ik, zelfde vraag, ongeveer zelfde regio.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Klopt de Aeroad heeft een sportieve geometrie daarop zit je dan dieper en langer dan op de Ultimate. Dat kun je misschien met wat spacers onder je stuur opvangen maar daar wordt een Aeroad niet mooier van. De Utimate zal ook lichter zijn dus de betere keus in de Ardennen. Een ultimate Aero heeft hogere wielen.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Je bent goed voorgelicht. De Aeroad is een hele snelle fiets, maar je moet er wel diep en gestrekt voor kunnen zitten. Op de Ultimate zit je iets neutraler en die is verder iets lichter en iets stijver. Het zijn beide uitstekende fietsen, dus een slechte keuze is er niet.
Behalve of je lenig genoeg bent, kun je ook in je afweging meenemen waar je de fiets gebruikt. Veel klimmen en slechte wegen pleiten wat meer voor de Ultimate dan voor de Aeroad.
Ik rijd zelf naar volle tevredenheid een Ultimate met mechanische ultegra. Top! Toch zou ik op basis van ervaringen van mijn fietsmaten de volgende keer toch voor elektronisch (Ultegra di2) kiezen, omdat dit nog makkelijker schakelt. Ik hoor ook niet in mijn omgeving dat electronische schakelgroepe problemen geven. Het werkt geweldig goed en blijft dat doen.
Zeker als je voor de Aeroad gaat, zou ik voor elekltronisch kiezen. De Aeroad icm mechanisch schakelen wil wel eens voor problemen zorgen, omdat de kabel door het frame toch wat bochten moet maken.
Behalve of je lenig genoeg bent, kun je ook in je afweging meenemen waar je de fiets gebruikt. Veel klimmen en slechte wegen pleiten wat meer voor de Ultimate dan voor de Aeroad.
Ik rijd zelf naar volle tevredenheid een Ultimate met mechanische ultegra. Top! Toch zou ik op basis van ervaringen van mijn fietsmaten de volgende keer toch voor elektronisch (Ultegra di2) kiezen, omdat dit nog makkelijker schakelt. Ik hoor ook niet in mijn omgeving dat electronische schakelgroepe problemen geven. Het werkt geweldig goed en blijft dat doen.
Zeker als je voor de Aeroad gaat, zou ik voor elekltronisch kiezen. De Aeroad icm mechanisch schakelen wil wel eens voor problemen zorgen, omdat de kabel door het frame toch wat bochten moet maken.
Geven de hogere wielen een meer waarde? Ik bedoel is het de investering waard.krokie schreef: ↑07 mei 2020 10:21 Klopt de Aeroad heeft een sportieve geometrie daarop zit je dan dieper en langer dan op de Ultimate. Dat kun je misschien met wat spacers onder je stuur opvangen maar daar wordt een Aeroad niet mooier van. De Utimate zal ook lichter zijn dus de betere keus in de Ardennen. Een ultimate Aero heeft hogere wielen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ja en nee..
Hoge wielen zien er mooi uit en houden de snelheid beter vast. Zeker als je harder dan 40 rijdt in een peloton.
Ze zijn echter ook minder comfortabel (op slecht wegdek geven ze klappen harder door) en wat moeilijker in de hand te houden bij (zij)wind en bochten in afdalingen.
In de Ardennen bijvoorbeeld kun je zeker wel met hoge velgen onderweg gaan, maar met halfhoog of laag rijd je prettiger. Op kasseien zou ik zelf nooit met hoog gaan rijden. Je vullingen trillen eruit..
Hoge wielen zien er mooi uit en houden de snelheid beter vast. Zeker als je harder dan 40 rijdt in een peloton.
Ze zijn echter ook minder comfortabel (op slecht wegdek geven ze klappen harder door) en wat moeilijker in de hand te houden bij (zij)wind en bochten in afdalingen.
In de Ardennen bijvoorbeeld kun je zeker wel met hoge velgen onderweg gaan, maar met halfhoog of laag rijd je prettiger. Op kasseien zou ik zelf nooit met hoog gaan rijden. Je vullingen trillen eruit..
Misschien nog een opmerking over de Ultimate, dat is ook een echte racefiets (maw daar zit je normaliter ook best diep op, afhankelijk van je bouw wil je wat gematigder zitten dan kun je ook naar de Endurace kijken.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 aug 2014 13:32
Ultimate meer klimfiets , heb zelf de aeroad disc DI2 , een topper van een fiets , gemaakt voor te racen , echt een topfiets . DI 2 is mega , zeer blij mee . Wil je meer comfort , kies voor de endurance !!
Waar is zijn vraag staat dat hij binnen 3 weken een fiets moet kopen.
Een nieuwe fiets kopen is geen proces van weken maar soms maanden of langer.
Wikken, wegen, vergelijken en nog een bekijken.
Je kan ook gewoon advies achterwege laten als je irriteert als men niet direct een nieuwe fiets koopt en de foto post.
Een nieuwe fiets kopen is geen proces van weken maar soms maanden of langer.
Wikken, wegen, vergelijken en nog een bekijken.
Je kan ook gewoon advies achterwege laten als je irriteert als men niet direct een nieuwe fiets koopt en de foto post.