Goedemiddag
Afgelopen week is de stuurmontage op de achterzijde van mijn Mio Cyclo 305HC afgebroken.
Ik ben er altijd voorzichtig mee geweest, omdat ik wist dat dit een zwakke plek was, maar na een dikke 5 jaar is het nu toch stuk. Het toestel werkt nog perfect, maar die achterkant is niet meer te repareren lijkt me.
Ik ben altijd redelijk tevreden geweest van het toestel. Activiteiten opnemen deed ik de laatste 2j niet meer met de Mio, maar met mijn sporthorloge, omwille van het gebruiksgemak.
Waar ik de Mio nog voornamelijk voor gebruikte:
- Aflezen van snelheid, hartslag, cadans tijdens het fietsen
- Vooraf getekende routes rijden
- Surprise me lus van x aantal km
- Surprise me van A naar B over x aantal km
- Tijdens een willekeurige route, de kortste weg naar huis
Voornamelijk de navigatiefunctionaliteit is dus van belang, dus kwam ik al snel terug bij de Mio toestellen. Echter ben ik teleurgesteld over wat nu op de markt is. De 215HC heeft bijvoorbeeld geen surprise me van A naar B. De 405HC is een nog groter en lomper ding. Bij Mio heb ik dus het gevoel dat ik er niet op vooruit ga gaan met een nieuw toestel, eerder moet inboeten tov 305HC (behalve op snelheid/batterij van het toestel, maar dat stoorde me nog niet bij de 305HC).
Wat vinden jullie momenteel een goede fietscomputer met goede navigatiefunctionaliteiten?
Als ik naar Wahoo Elemnt Bolt kijk, deze kan enkel via een smartphone navigatie instellingen doen, en niet op het apparaat zelf? Daarnaast blijkbaar ook geen functionaliteit die je terug naar de vooraf uitgestippelde route stuurt als je van de route afwijkt?
Bij Garmin zit er ook geen navigatie van A naar B over x aantal km op?
Moeilijk moeilijk, die keuze! Ik baal echt dat mijn Mio afgebroken is
Fietscomputer met goede navigatiefunctionaliteit
Kan je niet gewoon een nieuwe bajonetsluiting erop lijmen met Polymax? Weggooien is toch zo zonde...
Zoiets bijvoorbeeld.
Zoiets bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad zonde. Zelf had ik al gedacht iets laten 3D printen voor een stevige bevestiging op het stuur, maar dat uittekenen leek me niet evident.havana schreef: ↑10 mei 2020 12:06 Kan je niet gewoon een nieuwe bajonetsluiting erop lijmen met Polymax? Weggooien is toch zo zonde...
Zoiets bijvoorbeeld.
Wat jij doorstuurt, kende ik niet, ik ga het verder bekijken. Bedankt!
Ik denk niet dat dit een optie is, omdat de stuurhouder achterop het toestel er volledig af is. In een video die ik eerder gezien had, vijlen ze de tandjes van de stuurhouder er af, zodat Dogears erop past. Ik kan ook mis zijn.
Meer tips zijn welkom!