Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Projectje van mijn pa en mij. UPDATE

doudaa-09
Forum-lid

doudaa-09 30 mei 2010 17:28

Na de enthousiaste verhalen over de frame sets uit het verre Oosten zijn mijn pa en ik overstag gegaan en hebben ook een frame set besteld.

De fiets die we gaan bouwen in voor mij. Ik fiets sinds vorig jaar in cat.7 wedstrijden bij Ulysses in Amsterdam. Mijn huidige fiets wordt te klein en vandaar deze actie. Verder is het natuurlijk heel leuk om samen met mijn pa dit te doen.

De spullen komen bij FLYXII vandaan. Deels via ebay en deels direct.
De part die we via E-bay kochten bleken uiteindelijk ook bij FLYXII vandaan te komen vandaar dat we daarna rechtstreeks onderdelen hebben gekocht.

De verzending ging heel vlot. Binnen twee weken waren het frame, voorvork en zadelpen in huis. De overige onderdelen werden in de week daarop bezorgd. Alles ziet er zeer goed uit, al is dat natuurlijk een puur optisch oordeel,maar door de positieve berichten hebben we er alle vertrouwen in dat ook de rijeigenschappen en de duurzaamheid goed zijn. Maar goed daar komen we binnenkort wel achter.

In vogelvlucht de voortgang tot nu toe.

Eerste zending:
Alles zat prima verpakt in een stevige doos.

Afbeelding

Afbeelding

Alle bestelde onderdelen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het basisontwerp:

Tijdens het wachten op de onderdelen zijn we lekker aan de gang gegaan met het maken van een ontwerp. De basis was een plaatje van de site waarna we met het simpele programma paint wat ideetjes hebben uitgewerkt. Hier waren we het meest tevreden over. De teksten zijn gemaakt in photoshop.

Afbeelding

Afbeelding

Schuren en stickeren:

Het frame is met waterproof papier van korrel 1000 mat gemaakt.
Daarna de stickers plakken. We hebben hier goed de tijd voor genomen. De stickers zijn besteld bij Framesticker.nl. Deze vielen twee dagen later door de brievenbus. Prima communicatie, supersnelle levering en ook nog goed betaalbaar.
Inclusief de rode en witte lijntjes zijn we bijna 6 uur aan het plakken geweest. De streepjes zijn trouwens gemaakt met Motip Starline tape. Dat hebben we bij een lokale automaterialen zaak nog op de kop kunnen tikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blanke lak spuiten:

Na het stickeren was de volgende stap de beschermlaag van blanke lak spuiten. We hebben hiervoor een 2K blanke lak gebruikt. Mijn pa wist niet dat die in een spuitbus te koop was dus had hij eerst een gewone spuitbus blanke lak gekocht. Na wat zoekwerk op internet toch de boel omgeruild voor een 2K lak. De twee componenten zitten in de bus verpakt en door het uittrekken van een pin in de bodem van de spuitbus komt de harder vrij. Daarna een paar minuten schudden en je kunt gaan spuiten. Nog wel even de hele schuur met plastic afgedekt, ruim twee uur werk :(, om een zo goed mogelijk spuit omgeving te maken. Mijn pa had een koolstofmasker op en droeg handschoen en een schildersoverall.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dit is de stand van zaken tot nu toe. :D:D

De fiets zal verder opgebouwd gaan worden met:
- Ultegra 2010 compact groep
- Fulcrum Racing 3 wielen
- GP 4000 S bandjes
- Zadel:?? waarschijnlijk Selle Italia SLR Gel flow
- Pedalen: ?? waarschijnlijk de Ultegra pedalen
- Stuurlint: kleur weten we nog niet

Verdere voortgang incl. foto's volgen binnenkort.

danthaman
Forum-lid

danthaman 30 mei 2010 17:39

nice! Hou ons vooral op de hoogte!
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 30 mei 2010 17:48

zoo ziet er strak uit! de nieuwe danny is geboren:)
Houd ons op de hoogte.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

elboutero
Forum-lid

elboutero 30 mei 2010 17:52

Mooi en knap!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

race-newbee
Forum-lid

race-newbee 30 mei 2010 17:52

Wel slim om een spuitcabine te maken, je weet namelijk pas achteraf hoever de nevel draagt.... door het spuiten van een pc case met een bovenbeker heb ik mijn boot die 7 meter uit de spuitrichting staat voorzien van hele kleine druppeltjes zwarte verf op wit polyester
je fietst wat...

wielrenner2
Forum-lid

wielrenner2 30 mei 2010 18:13

Mooie frame:) ben benieuwd naar het eind resultaat
Merida Race lite 904

race-niek
Forum-lid

race-niek 30 mei 2010 22:59

nicee man (H)
steeds meer mensen beginnen aan een projectje geweldig!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 31 mei 2010 01:22

Ziet er goed uit heren,
Leuk zo te horen hoe 2 generaties zo samen kunnen werken en een hobby hebben.

Hoe is de naam "vincitore" en "DD-211" tot stand gekomen?

succes verder, blijf 't volgen,
Grt. Zapp

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 31 mei 2010 02:32

Mooi project - en toen de fiets mat was.....amaiiiii wat was die toen mooi.....zonde van die glanzende laklaag. Heel veel plezier met het rijden op die mooie fiets en meer foto's zijn altijd welkom !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

andreasg
Forum-lid

andreasg 31 mei 2010 02:47

Succes met je project benieuwd hoe het eruit ziet als hij af is. Tot nu toe vind ik het frame er strak uitzien!
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..

doudaa-09
Forum-lid

doudaa-09 31 mei 2010 09:06

ZAPPerdeflap schreef:
Hoe is de naam "vincitore" en "DD-211" tot stand gekomen?

Dag ZAPPerdeflap,

De naam Vincitore staat in het Italiaans voor winnaar. Dus nu maar hopen dat ik wat meer wedstrijden ga winnen ;). Aan de naam kan het niet meer liggen.
Zoeken op Italiaanse namen leverde een lijst waarin deze voorkwam.
We vonden die wel mooi en lekker klinken.

DD-211 is samengesteld uit de eerste letter van mijn voor en achternaam en daarna mijn geboortedag en maand (21 november).

doudaa-09
Forum-lid

doudaa-09 31 mei 2010 09:12

Rene schreef:Mooi project - en toen de fiets mat was.....amaiiiii wat was die toen mooi.....zonde van die glanzende laklaag. Heel veel plezier met het rijden op die mooie fiets en meer foto's zijn altijd welkom !

Inderdaad Rene, ook wij hadden zo iets van" dat frame moet zo blijven".
Maar het probleem is dat je op een mat frame alles ziet zelfs de kleinste oneffenheid en dat gaat na een dag of wat irriteren. Verder wilde we de stickers toch een beetje beschermen,vandaar toch de laklaag.

Helaas zijn we er pas achtergekomen dat de 2K lak ook in een zijdeglans en zelfs matte variant te krijgen is. Wellicht voor een volgend project ;)

Plaats reactie