Pagina 1 van 3

Bianchi Via Nirone garantie gescheurd frame

Geplaatst: 30 mei 2010 16:03
door plutonite
Na vijf weken in gebruik te zijn geweest is het frame van mijn Bianchi Via Nirone gescheurd bij de aanhechting van de liggende achtervork en het bracket. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met de garantie regeling bij Bianchi? De fiets is gekocht bij Salden en ondertussen is er drie weken voorbij sinds melding van e.e.a.

Geplaatst: 30 mei 2010 22:47
door driven
garantiezaken duren meestal even als een produkt is opgestuurd,het is afhankelijk van de importeur hoe snel dit verloopt en dan is het afhankelijk van het oordeel en vorraad of je binnen no time een ander frame krijgt,er kan wel een week of wat overheen gaan,misschien kun je zelf bellen naar salden over de stand van zaken?

Geplaatst: 30 mei 2010 23:45
door dijkjes
ik heb mijn garantie frame vrijdag gehad omgebouwd en wel.

Duur 2 weken ( Bianchi 1885 ) echt super afgehandeld door Derks wielersport

Geplaatst: 30 mei 2010 23:46
door plutonite
Ik ben na constatering van de scheur direct terug gegaan naar Salden met de fiets. Aldaar heeft men foto's gemaakt en die zijn vervolgens opgestuurd naar de importeur die ze weer door heeft gestuurd naar de fabrikant. Ik uiteraard al meerdere keren contact gezocht met de mensen bij Salden, tot op heden nog geen uitspraak kunnen krijgen. Wordt vervolgd. Ik was vooral op zoek naar ervaringen van andere in een dergelijke situatie zodat ik een beeld krijg wat ik kan verwachten

Geplaatst: 31 mei 2010 00:01
door dijkjes
bij mij is het idem gegaan foto's opsturen etc etc duurde 2 dagen bij mij, daarna regeling getroffen en fiets was er 1 week later

Geplaatst: 31 mei 2010 00:05
door baron062
Plutonite schreef:Ik ben na constatering van de scheur direct terug gegaan naar Salden met de fiets. Aldaar heeft men foto's gemaakt en die zijn vervolgens opgestuurd naar de importeur die ze weer door heeft gestuurd naar de fabrikant. Ik uiteraard al meerdere keren contact gezocht met de mensen bij Salden, tot op heden nog geen uitspraak kunnen krijgen. Wordt vervolgd. Ik was vooral op zoek naar ervaringen van andere in een dergelijke situatie zodat ik een beeld krijg wat ik kan verwachten


Je verwachtingspatroon hangt af van je wetskennis: garantie krijg je van Salden, niet van Bianchi. 4 weken lijkt mij de uiterste termijn om jou weer op de fiets te krijgen. Als je je aan het lijntje laat houden door Salden, omdat zij zich (onwettig) verschuilen achter de leverancier kan het lang duren.

Geplaatst: 31 mei 2010 00:36
door daj
Salden zou zo snel mogelijk een nieuw frame moeten leveren, zij krijgen immers toch een nieuw frame (of vergoeding) van de leverancier.

Geplaatst: 31 mei 2010 00:47
door -eric-
Met Baron...
Je hebt niks te maken met Bianchi of de importeur, jij hebt een fiets bij Salden gekocht en die moet jou een vervangend product leveren binnen de garantietermijn. Of zij het nou eens kunnen worden met de importeur of niet, daar sta jij buiten.

Geplaatst: 31 mei 2010 12:14
door dijkjes
Eric dat klopt helemaal wat je zegt maar in de praktijk gaat het natuurlijk eerst naar importeur en tegenwoordig bij Bianchi gaat die er ook niet meer over maar de Fabrikant. ben je het er niet mee eens dan kan je inderdaad de dealer erop aanspreken precies zoals je zegt.

Maar volgens mij gaat zijn vraag meer over de gemiddelde tijd die erover gaat bij een garantie termijn. Als bij wie die moet aankloppen

Geplaatst: 31 mei 2010 12:33
door -eric-
Dat in de praktijk de lijnen zo lopen kan ik me ook voorstellen. Maar als dat gaat betekenen dat jij weken, of meer dan een maand niet kan fietsen dan zou ik de verkoper daar wel op aan spreken. Hij mag je dan op z'n minst een vervangende fiets aan bieden voor de periode die jij zonder zit.

Geplaatst: 01 jun 2010 11:48
door aapje
Dat mag toch niet zo lang duren. Ik zou een brief sturen (kopie bewaren!). Daarin opmerken dat je het onredelijk vindt dat men nog steeds geen hersteltermijn kan geven en opmerken dat je na zo'n snelle schade gewoon een vervangend frame verwacht. Aangezien dat in principe zo uit het magazijn getrokken moet kunnen worden, geef je ze een deadline van 3 weken.

Als ze na die drie weken geen gefixte fiets hebben kun je de koop ontbinden en je geld terugeisen (volgens de wet). Salden weet na zo'n brief dat je serieus bent en dan gaan ze echt wel hard voor je lopen.

Geplaatst: 02 jun 2010 01:24
door plutonite
Morgenochtend bel ik ze direct weer eens en dan wordt het tijd om dat er een oplossing komt. Wordt vervolgd dus...