Pagina 1 van 3

Lagers voorwiel fulcrum racing 7 vervangen

Geplaatst: 30 mei 2010 12:45
door anniversary
Omdat er nogal veel speling zit op de as van mijn fulcrum R7 voorwiel,zou ik de lagers willen vervangen.
Ik heb de moeren die op de as zitten eens bekeken maar zie hieraan geen platte kant waar een sleutel op past ,dit om de as te verwijderen.
Heeft iemand al de lagers vervangen van zijn R7 voorwiel?
Ik heb ook al gezocht op de site van fulcrum ,maar heb tot nu toe nog geen instructie's gevonden op dit werkje te doen.

Geplaatst: 30 mei 2010 16:50
door cubemeister
wel van een racing 5 denk dat het systeem ongeveer hetzelfde is. het zijn industrie lagers met een steekas. aan beide kanten de moer eraf as eruit tikken, lagers eruit en de nieuwe lagers kunnen erin. (skf maakt exact dezelfde lagers) manual staat op de fulcrum site

Geplaatst: 31 mei 2010 01:57
door anniversary
CUBEmeister,dat was juist mijn vraag hoe doe je de moeren van de as bij fulcrum racing 7 voorwiel,deze zijn zonder platte kant om een sleutel op te plaatsen (ze zijn gewoon rond).

Geplaatst: 31 mei 2010 22:12
door fdegrove
Hoi,

En in het asgat van die borgmoer past geen imbussleutel?

Ciao, ;)

Geplaatst: 31 mei 2010 23:03
door Theo V
Van welk jaar is het wiel?

Geplaatst: 31 mei 2010 23:22
door piti
Ik kreeg ze ook niet uit elkaar. Ik zie ook nergens iets om ze los te draaien. Ik heb daarom maar bij mijn FM er nieuwe lagers van SKF in laten zetten.

Geplaatst: 01 jun 2010 02:10
door fdegrove
Hoi,

En die heeft een sleuteltje hypnose gebruikt, of?

Ciao, ;)

Geplaatst: 01 jun 2010 10:29
door cubemeister
je moet wel even de plastic kapjes eraf halen denk ik... en de nieuwe uitvoering zit met een vernuftig klein imbusje geloof ik net als de red metals

Geplaatst: 22 mar 2011 23:33
door t-kops
iemand hier misschien nog iets zinvols aan toe te voegen, ik zit met hetzelfde probleem als in de beginpost?

Geplaatst: 23 mar 2011 12:57
door Theo V
T-Kops schreef:iemand hier misschien nog iets zinvols aan toe te voegen, ik zit met hetzelfde probleem als in de beginpost?


Uit wat voor jaar komt het wiel?
En heb je misschien een foto met de plastic kapkjes eraf, dan kunnen we zien hoe we je kunnen helpen.
Ik zelf heb afgelopen winter de lagers van mijn R5's uit 2010 vervangen en dat was echt niet moeilijk.

Geplaatst: 23 mar 2011 16:11
door csgman
Ik heb een setje uit 2010, er is idd geen zichtbaar manier om ze uit elkaar te halen.
Op een engelstalig website vond ik deze uitleg. Kan klopen want er is een klein ringetje net zichtbaar, lijkt mij heel moelijk om bij te komen zonder de juiste gereedschap.
Ik zou gewoon langs je FM gaan.

http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=83664

"The front wheel has tiny C-clips that hold on the dust caps on. They're hard to see/remove since they're recessed in the dust caps but spring clip pliers and patients can be used to get to them. Once there off, slide the dust caps off and tap the end of the axle to remove the bearings."

Geplaatst: 23 mar 2011 17:31
door Joseba
Mmm. lijkt me identiek aan de Campa sluiting en daar hoef je dus echt niet voor naar de FM.