Continental GP5000 (tubeless) ervaringen
Deel hier uw ervaringen met de Continental GP5000 tubeless versie.
Mijn ervaringen
- zit zéér krap om de velg. Ik gebruik ouderwetse velgen dus dat is altijd lastiger dan moderne, maar begreep van @csteenbe dat ze ook bij TR velgen nauwelijks te monteren zijn. Ik had een bandenknecht nodig. God behoedde dat ik onderweg een keer een biba moet steken
- de band rijdt uitstekend. Ga ik het verschil met mijn vorige banden (Schwalbe Pro One Tubeless gen1) in een blinde test merken? Waarschijnlijk niet. Ik rijd ze overigens op 5 bar.
- slijtage: too early to tell. Ik heb er nu ca. 2000 km op gereden. Op de achterband begint een klein beetje slijtagespoor te vertonen, maar het is nog minimaal. De hamvraag bij Conti: hoe snel worden ze vierkant?
- ze vallen minder breed dan de Schwalbes. Ik rijd met de 25 mm variant en die valt op mijn 17C velgen als 25,5 mm. De Schwalbes (25mm uitvoering) vielen op dezelfde velg aanzienlijk breder: 27 mm.
- de banden hebben last van losse draadjes op de hieldraad, vooral achter. Is niet een groot probleem maar hoort natuurlijk niet.
Update: review online
https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... eview/1106
Mijn ervaringen
- zit zéér krap om de velg. Ik gebruik ouderwetse velgen dus dat is altijd lastiger dan moderne, maar begreep van @csteenbe dat ze ook bij TR velgen nauwelijks te monteren zijn. Ik had een bandenknecht nodig. God behoedde dat ik onderweg een keer een biba moet steken
- de band rijdt uitstekend. Ga ik het verschil met mijn vorige banden (Schwalbe Pro One Tubeless gen1) in een blinde test merken? Waarschijnlijk niet. Ik rijd ze overigens op 5 bar.
- slijtage: too early to tell. Ik heb er nu ca. 2000 km op gereden. Op de achterband begint een klein beetje slijtagespoor te vertonen, maar het is nog minimaal. De hamvraag bij Conti: hoe snel worden ze vierkant?
- ze vallen minder breed dan de Schwalbes. Ik rijd met de 25 mm variant en die valt op mijn 17C velgen als 25,5 mm. De Schwalbes (25mm uitvoering) vielen op dezelfde velg aanzienlijk breder: 27 mm.
- de banden hebben last van losse draadjes op de hieldraad, vooral achter. Is niet een groot probleem maar hoort natuurlijk niet.
Update: review online
https://www.cyclokalender.nl/nieuws-art ... eview/1106
Laatst gewijzigd door havana op 27 aug 2020 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Op ouderwetse velgen, zonder "schouder" dus naast de haak zouden ze juist makkelijker te monteren moeten zijn.
Een echte TLR velg lijkt me dan een onmogelijke combinatie.....
Een echte TLR velg lijkt me dan een onmogelijke combinatie.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Heb de TL versie 25mm op mijn FFWD velgen. Deze kun je er met de hand opkrijgen.
De TL 28mm heb ik op mijn zipp303. Daarvoor heb ik een bandenlichter nodig.
Duurzaamheid is net iets beter dan de 4000. De 28mm icm de brede zip velg rijdt echt geweldig comfortabel en geeft ook in de bochten iets meer zekerheid,
De TL 28mm heb ik op mijn zipp303. Daarvoor heb ik een bandenlichter nodig.
Duurzaamheid is net iets beter dan de 4000. De 28mm icm de brede zip velg rijdt echt geweldig comfortabel en geeft ook in de bochten iets meer zekerheid,
o'7o
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Mijn ervaring. Monteren normaal. Rijden goed, Ervaring Alsnog slecht door het scheuren van de zijwal in het achterwiel... de zoveelste keer bij continental.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De 25mm op chinese carbon met 2 bandenlichters. Na ca. 4500 rustige km achterband erafgegooid, het beste was er af. Ze blijven wel ronder in vergelijking met de Gp4000. Voorband heeft nu 6000km en begint scheurtjes in het loopvlak te krijgen. Ik rij ook regelmatig over grintpaden. Bandendruk voor 4.5 en achter 5 bar.
Op de Dt-swiss P1800 gaan ze met het nodige geduld zonder bandenlichters, wel de 28mm versie.
Voordeel is dat het echte TL banden zijn, ze blijven ook zonder latex melk mooi op druk.
Het zijn super bandjes.
Op de Dt-swiss P1800 gaan ze met het nodige geduld zonder bandenlichters, wel de 28mm versie.
Voordeel is dat het echte TL banden zijn, ze blijven ook zonder latex melk mooi op druk.
Het zijn super bandjes.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Heb er nu 3 ritten mee gereden, kan niet klagen maar de montage was een hel op de Campagnolo WTO 45. Eenmaal erop oppompen en klaar, verliest weinig lucht - ongeveer 1 bar op 2 dagen.
Hoop er niet mee lek te rijden want dan wordt het een uitdaging....
Hoop er niet mee lek te rijden want dan wordt het een uitdaging....
YFood !!!
Dat heb ik vaker gehoord bij de GP5000.thestudent schreef: ↑31 mei 2020 12:57 Ervaring Alsnog slecht door het scheuren van de zijwal in het achterwiel... de zoveelste keer bij continental.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Mijn ervaring met de 25mm op tlr (duke) velgen. Monteren is een hels karwei. Het lukte de 1e keer met 2 personen en blaren netaan. Met hulpmiddelen (bandentool+speciale bandenlichters om de band te fixeren kan ik het alleen.
Onderweg lek rijden lijkt me dan ook vreselijk, maar is na 2500 km niet gebeurd. De banden rijden fantastisch. Veel grip en lekker licht. Nog geen slijtage waargenomen.
Onderweg lek rijden lijkt me dan ook vreselijk, maar is na 2500 km niet gebeurd. De banden rijden fantastisch. Veel grip en lekker licht. Nog geen slijtage waargenomen.
Misschien te weinig druk in de achterband?thestudent schreef: ↑31 mei 2020 12:57 Mijn ervaring. Monteren normaal. Rijden goed, Ervaring Alsnog slecht door het scheuren van de zijwal in het achterwiel... de zoveelste keer bij continental.
Heb je velgremmen en een te brede band. Dan kan het zijn dat deze de remmen raken en zo de flank zwakker maken.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Ik herken dit euvel wel. Reden dat ik al gestopt met de gp4000s2 (na 2 setjes). Ook het snel vierkant worden vond ik niet tof.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Nou dat lijkt me niet. Er zijn legio voorbeelden van scheurende continentals. Dit ging om de 25mms en is in mijn frame ruimte zat. Ook voor 28mms. Wacht nou maar gewoon af, het zal nog regelmatig gaan voorkomen. Er was geen zichtbare beschadiging rond de scheur. Spul is gewoon te dun.ippe schreef: ↑31 mei 2020 22:20Misschien te weinig druk in de achterband?thestudent schreef: ↑31 mei 2020 12:57 Mijn ervaring. Monteren normaal. Rijden goed, Ervaring Alsnog slecht door het scheuren van de zijwal in het achterwiel... de zoveelste keer bij continental.
Heb je velgremmen en een te brede band. Dan kan het zijn dat deze de remmen raken en zo de flank zwakker maken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Een mening die Conti fanboys af zullen doen als fake news...