Gaatje in buitenband, wat te doen?
Besten, na iets meer dan een maand rijden heb ik een gaatje in mn buitenband. De buitenband is een Grand Prix 4 Season band en juist gekocht voor de lekbestendigheid. Ik heb wel wat posts gelezen, maar kwam er toch niet uit. Bij deze wat foto's en de opties die ik heb gevonden:
1. Nieuwe band
2. Dichten met secondelijm
3. Dichten met rubber lijm
4. Dichten aan de binnenkant met stukje van oude band/velglint
5. Doorrijden (maar al 2x lek)
Wat raden jullie aan? Vind het zonde om ze na zo'n korte tijd de prullenbak in te donderen (ben nog student), maar ga aan de andere kant ook over 3 weken ri Frankijk om flink wat te fietsen.
1. Nieuwe band
2. Dichten met secondelijm
3. Dichten met rubber lijm
4. Dichten aan de binnenkant met stukje van oude band/velglint
5. Doorrijden (maar al 2x lek)
Wat raden jullie aan? Vind het zonde om ze na zo'n korte tijd de prullenbak in te donderen (ben nog student), maar ga aan de andere kant ook over 3 weken ri Frankijk om flink wat te fietsen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16565
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je kan alles proberen maar gewoon mee doorrijden zou ik niet doen.
Je zal om de haverklap een lekke band hebben.
- Aan de binnenkant van je buitenband een "binnenbandpleister".
- Aan de buitenkant, en de band zo plooien dat het gaatje groter wordt, secondenlijm of rubberlijm in laten lopen.
Je zal om de haverklap een lekke band hebben.
- Aan de binnenkant van je buitenband een "binnenbandpleister".
- Aan de buitenkant, en de band zo plooien dat het gaatje groter wordt, secondenlijm of rubberlijm in laten lopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ben normaal van het pas vervangen als iets versleten is. Of zodanig stuk dat het een rit kan verprutsen. En zeker met een vakantie.
Een vakantie laten verstieren door een bandje lijkt mij een slecht plan.
Lekbestendigheid van de 4season blijft gewoon ok alleen soms heb je pech als je onder een "perfecte" hoek op iets scherps rijdt wat niet opzij gaat.
Een vakantie laten verstieren door een bandje lijkt mij een slecht plan.
Lekbestendigheid van de 4season blijft gewoon ok alleen soms heb je pech als je onder een "perfecte" hoek op iets scherps rijdt wat niet opzij gaat.
Neem je verlies. Een bandje kost een heel stuk minder dan een nieuw gebit.
Ik sluit me aan bij de rest. Dit is gewone domme pech. Het is een kwaliteitsband, maar je hebt echt net op de verkeerde manier iets heel scherps geraakt. Zelfs met de normale GP-bandjes heb ik dit nog nooit gezien en ik neem regelmatig een gravelstrookje mee.
Dikke vette pech.. Heb ik ook al eens met een splinternieuwe buitenband gehad, welgeteld 40km mee gereden.. Dat gebeurd natuurlijk nooit met een oude band...
Ik zou de band ook mooi weggooien en een nieuwe kopen. Als je een paar keer lek rijdt ben je al meer geld kwijt aan binnenbanden.. En je wil zeker niet in een afdaling in Frankrijk een lekke band/klapband krijgen..
Ik zou de band ook mooi weggooien en een nieuwe kopen. Als je een paar keer lek rijdt ben je al meer geld kwijt aan binnenbanden.. En je wil zeker niet in een afdaling in Frankrijk een lekke band/klapband krijgen..
Inderdaad gewoon vervangen.
Banden zijn gewoon een heel belangrijk onderdeel bij een racefiets, moet je niet op bezuinigen.
Als je straks in Frankrijk in een afdaling lek rijdt kan vervelende gevolgen hebben.
Banden zijn gewoon een heel belangrijk onderdeel bij een racefiets, moet je niet op bezuinigen.
Als je straks in Frankrijk in een afdaling lek rijdt kan vervelende gevolgen hebben.
Bikers are not alone
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Dat hij er echt zo door heen zit heb ik nog niet veel vaker gezien. Je kunt het proberen te repareren en er mee doorrijden (wat ik in mijn studententijd zeker gedaan had), maar verstandiger zou zijn om hem te vervangen.
Het is botte pech, maar ik denk dat je vooral kans loopt op snel weer een lekke band en niet direct een klapband (zeker niet als je het eerst repareert met een plakkertje aan de binnenzijde). In het slechtste geval rij je dan 2x lek in 1.000km en vervang je hem dan alsnog.
In de zijwand had ik het een ander verhaal gevonden en de band wel vervangen. Die is een stuk zwakker.
Ps. en ik ga er vanuit dat je er niet mee de Ventoux gaat afdalen, maar in ons vlakke kikkerlandje blijft, want student
Edit: Lees nu dat je er wel mee naar Frankrijk wil en al 2x lek hebt gehad, dus sluit me aan bij de rest; vervangen.
Het is botte pech, maar ik denk dat je vooral kans loopt op snel weer een lekke band en niet direct een klapband (zeker niet als je het eerst repareert met een plakkertje aan de binnenzijde). In het slechtste geval rij je dan 2x lek in 1.000km en vervang je hem dan alsnog.
In de zijwand had ik het een ander verhaal gevonden en de band wel vervangen. Die is een stuk zwakker.
Ps. en ik ga er vanuit dat je er niet mee de Ventoux gaat afdalen, maar in ons vlakke kikkerlandje blijft, want student
Edit: Lees nu dat je er wel mee naar Frankrijk wil en al 2x lek hebt gehad, dus sluit me aan bij de rest; vervangen.
Er is maar 1 woord aan de orde: VERVANGEN. En ik spreek uit ervaring omdat ik het in verleden zelf NIET vervangen heb .....
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X