Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ritchey carbon streem di2 vraag ivm kabelloop

ronaldb
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 dec 2011 19:32

ronaldb 15 jul 2020 07:44

Hallo,

zijn er hier leden die het ritchey carbon streem di2 stuur hebben?

ik zou willen weten of er aan beide uiteinden van dit stuur gaten zijn om de di2 intern te kunnen laten lopen.

kabelloop zou moeten zijn:
junction box rechts
kabel door gat rechts naar rechter shifter
kabel intern naar linker gat
kabel door linker gat naar linker shifter.

dit kan alleen als er zowel links als rechts een gat in het stuur voorzien is natuurlijk.
punt is dat foto's op internet alleen een gat rechts laten zien. foto's van de onderzijde links zijn nogal schaars.

als er geen gat links zit, lijkt mij interne kabelloop sowieso niet mogelijk.

wat denken de forumleden?

ik ben benieuwd naar de specs en of er gaten zijn ja of nee.

alvast bedankt voor de input.

groeten,
ronald

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jul 2020 08:00

Ik heb een Streem II gehad, niet de DI2 versie. Ik heb toen zelf een gaatje geboord (enkel aan de rechterkant)

Ik weet dat op de goedkopere Ritchey sturen (alu) er enkel aan de rechterkant een gaatje zit, van de carbon-versies ben ik niet zeker. Desnoods boor je zelf een gaatje.

Als je een echt, volledig DI2-compatibel stuur wilt, kan je ook kijken naar de Pro Vibe aerobar
Afbeelding
Afbeelding

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 21 jul 2020 21:56

Kun je niet binnendoor naar de stuurdop junction komen? (zo heb ik het laatst gedaan met een 3t stuur). Kun je testen met een binnenkabel en heel veel draaien en steken. Als er binnendoor geen blokkade is heb je geen gat onderin nodig, je hebt dan genoeg aan de 1 gat bij iedere shifter.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jul 2020 07:16

Dat lukt niet met de Streem omdat de interne kabels niet echt in het stuur gaan. Het zijn meer een soort gootjes die dan met wat extra carbon zijn afgedekt. Je krijgt de kabels dus niet echt in het stuur.
Afbeelding

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 22 jul 2020 08:42

Ah, I see. De kabel die beide shifters verbindt wil je idd binnendoor hebben ter hoogte van de stuurpen. Als de di2 kabel alleen het stuur in gaat door een gat bij beide uiteinden dan geldt ook nog steeds dat er intern geen blokkade mag zijn. Doorvoer van zo'n kabel is een feestje (ik ben er in totaal 3 avonden mee bezig geweest haha)
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jul 2020 08:46

Ik weet het, ben ook enkele uren bezig geweest met mijn BMC ICS aero cockpit om alle kabels intern op de juiste plaats te krijgen (erg weinig plaats in de stuurbocht)

Gelukkig heb ik enkele jaren geleden de Parktool kit voor interne kabels aangeschaft, dat scheelt toch enorm veel tijd.
Afbeelding

ronaldb
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 dec 2011 19:32

ronaldb 29 jul 2020 06:13

De LBS heeft een prima oplossing gevonden voor de kabelloop.
Links aan het uiteinde van het stuur een minimale inkeping in het stuur maken en ook in de stuurdop.
Doordat er dan wat ruimte ontstaat, kan de kabel hier naar buiten.

Plaats reactie