Hallo allen,
Ik heb een (beginners...) vraag over mijn tubes.
Ik heb op mijn achterwiel een oudere "Continental Sprinter" tube en voor een nieuwe "Vredestein Fortezza Pro TriComp" tube.
De continental hoef ik zelden weer op druk te zetten terwijl de Vredestein bijna dagelijks opnieuw op druk moet zetten.
Is dit gelegen in het feit dat de continental een andere binnenband heeft of in zijn geheel van betere kwaliteit is?
Mvg.
Mark
Drukverlies tube
Kan het zijn dat de Vredestein een latex biba heeft? Zo ja dan is dat normaal.
Edit, er wordt gerede met tubes. Onderstaand is dom......
Dat is met Latex binnenbandjes heel normaal. Heeft niks te maken met ouderdom, latex houdt de druk minder goed vast.
Het rijdt ook fijner, ik zou het bij beide bandjes monteren. Kost maar een paar Euro per binnenbandje.
Dat is met Latex binnenbandjes heel normaal. Heeft niks te maken met ouderdom, latex houdt de druk minder goed vast.
Het rijdt ook fijner, ik zou het bij beide bandjes monteren. Kost maar een paar Euro per binnenbandje.
Laatst gewijzigd door marsman op 16 jul 2020 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
@fdegrove naaide gewoon latex biba's in tubes, toch
Ik weet niet of hij dat deed , wel repareerde hij zijn tubes door ze open te maken ( biba plakken ) en daarna netjes te hechten. Trouwens bij de meeste tubes met een latex biba is de biba vaak dunner dan een normale binnenband van latex die voor draadbanden gebruikt wordt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless