Hoi,
ik heb deze: https://www.bikexperto.com/product/xr-380-3/
Bij Zoran gekocht. Ik heb ze al een tijdje. zijn volgens mij kinlin wielen
Weet iemand ook met zekerheid of ze tubeless te maken zijn met het juiste ventiel, velglint en uiteraard band ?
wielen tubeless maken
Vrijwel alles is tubeless te maken. Hou er wel rekening mee dat je bij niet specifieke TL velgen wat vaker bij moet pompen (dat is tenmiste mijn ervaring), en zorg voor TLR banden (gewone banden kan vaak ook, maar dat is wel gedoe). En check even of de band niet te ruim zit. TL velgen hebben iets strakkere toleranties; bij een te ruime band ontstaat de kans op burping (lucht uit boeren )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Moet inderdaad geen probleem zijn, naast de opmerking van 53x11 moet je ook rekening mee houden dat je vaak een drukvat/compressor/Co2 patroon nodig zult hebben voor het ploppen + eventueel wat zeepsop.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40618
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als je regelmatig met tubeless aan de gang bent is wat mij betreft een compressortje je grootste vriend. Kost geen drol, alleen ruimte in de berging.
Less is bore
Eens!
Maar als je het gewoon een keer wil proberen, neem dan gewoon een CO2 patroon. Wel opletten: eerst ploppen (met CO2 patroon), dan leeg laten lopen en dan pas sealant. Niet in één stap, want CO2 en sealant is geen goede combi. Gebruik je een compressor of drukvat, kan het in principe wel in één stap (alhoewel ik dat nooit doe).
Maar als je het gewoon een keer wil proberen, neem dan gewoon een CO2 patroon. Wel opletten: eerst ploppen (met CO2 patroon), dan leeg laten lopen en dan pas sealant. Niet in één stap, want CO2 en sealant is geen goede combi. Gebruik je een compressor of drukvat, kan het in principe wel in één stap (alhoewel ik dat nooit doe).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40618
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb alleen atb ervaring met TL, maar ook daar altijd eerst de boel laten ploppen en dan pas de latex erin.
Geeft enorme reductie in kliederrisico
Geeft enorme reductie in kliederrisico
Less is bore
Als velg en/of band niet TLR zijn, dan zou ik de melk toch vast in de band doen voordat je gaat pompen. Velg en band sluiten dan waarschijnlijk wat minder mooi aan, en dan kan de latex meteen zijn werk doen. Dit klusje moet je niet op je hoogpolige tapijt doen (lees: wordt al snel een kliederboel)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40618
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tegenwoordig is toch bijna alles TLR?
Ik knal hem er even op met de compressor en dan via ventiel melk erin.
Ik knal hem er even op met de compressor en dan via ventiel melk erin.
Less is bore
De velg van TS niet (en daar gaat dit topic om toch?)
Bij MTB banden gaat sowieso eerst de latex erin en dan pas de band erom. Die banden zijn groot zat om een "badje" latex onderin te leggen en die vervolgens zonder knoeien helemaal rond de velg te monteren. Scheelt weer 5 min extra werk
Bij MTB banden gaat sowieso eerst de latex erin en dan pas de band erom. Die banden zijn groot zat om een "badje" latex onderin te leggen en die vervolgens zonder knoeien helemaal rond de velg te monteren. Scheelt weer 5 min extra werk
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?