Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik zoek een bril die wel goed afschermt

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 28 mei 2010 12:08

Ik heb al geruime tijd last van mijn ogen als ik train en koers. Volgens de oogarts heb ik droge ogen en is het dragen van een bril verstandig. Ik draag daarom altijd een bril, een BBB Winner. Meestal met blanke glazen. Nu merk ik dat ik, ondanks dat ik een bril draag, vaak toch nog last heb van mijn ogen. Met name als ik veel onder in de beugel zit zoals bijvoorbeeld gisterenavond in Austerlitz. Ik zit nu dan ook weer met rooie oogjes achter de PC. De irritatie is na een dag meestal wel weg. Ik neem aan dat de diepere houding er voor zorgt dat mijn ogen niet goed zijn afgeschermd.

Mijn fietsmaatje heeft een Oackley Jawbone die ik even heb mogen dragen. Deze lijkt de ogen wel heel goed af te sluiten. Ik vind alleen het prijskaartje van die bril belachelijk hoog.

Wie heeft dezelfde klachten als ik, wat heb je hier tegen gedaan en wie kan mij een bril aanbevelen die geen prijskaartje heeft met 3 cijfers voor de komma?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2010 15:27

Een 2e hands M-frame. Betere keuze zul je onder de 100,- niet vinden.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 28 mei 2010 15:32

die jawbone is zn geld wel waard hoor

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2010 15:39

Lol, dat geld is ie NOOIT waard. Die koop je puur omdat je hem mooi vind. (ik ga er ook een custom bestellen). Maar het is echt overpriced.

Oakley maakt mooie spullen, maar wel erg duur. Ik heb hier 4 Hybrid-glazen liggen en die klikken alle 4 anders in mijn standaard frame (lensbreedte is anders). En in het frame van Eline klikken ze weer anders.
Als je de productiekosten afzet tegen de verkoopprijs zou dat allemaal gewoon perfect moeten zijn.
Maar ja, dat past dan wel weer bij mijn Pinarello's :D :D
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2010 15:41

Die Jawbone is inder geval wel 100x mooier dan de M-frame (IMO dan ;) )

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2010 17:24

Hij is anders ;-)
Draag de M frame nog steeds met veel plezier.
Zeker als je onder de 100,- wil blijven zou ik geen alternatief weten wat zo prettig zit en zo makkelijk te krijgen is met 5-6 zeer gangbare lenzen.
Less is bore

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 28 mei 2010 17:31

Jawbone is zeker vet :) Waarom ie zo idioot duur is, snap ik alleen niet..
Ik vrees voor het ergste, nl. dat ik net als Daniel een custom ga bestellen :( :D

@TS: Ik zou ff wat sportzaken aflopen, het gaat vooral om de pasvorm dan lijkt me, dan kun je voor minder ook slagen. Oakley glas is wel top-of-the-line natuurlijk.... (maar zijn ook andere goede)

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 28 mei 2010 23:17

Ach, wat boeit de Jawbone prijs! Soms moet je eens gek doen, net als de aanschaf van 'n fiets. Ik vind 'm helemaal top, vooral qua bescherming tegen rijwind.
Foosho heeft gelijk, ga een brillenwinkel binnen, laat je adviseren en pas verschillende merken en typen.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 mei 2010 06:40

[quote="Daniel1975"]Lol, dat geld is ie NOOIT waard. Die koop je puur omdat je hem mooi vind. (ik ga er ook een custom bestellen). Maar het is echt overpriced./quote]

Hoho Daan. Als je met een probleem zoals hierboven zit is de Jawbone echt wel een betere optie als de M-frame. De Jawbone sluit veel beter af (Heb er nu een aantal ritten van +/- 4/5 uur mee door de regen en bagger gereden en dit is de enige bril die er voor zorgt dat er totaal nul komma niks vuil/water in mn ogen komt. Dat is me met een m-frame(sweep/hybrid S) nooit gelukt.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 29 mei 2010 08:36

+1 TS gaat duidelijk voor pasvorm. En hoe goed de M-frame dan ook is, het is nog maar af te wachten hoe die zit met de verschillende lenzen. Ik zou naar een FM gaan met een groot assortiment en een half uurtje uittrekken om de verschillende brillen te passen.

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 29 mei 2010 10:19

Bedankt voor de adviezen.

Ik denk dat ik inderdaad maar eens bij een goed gesorteerde FM langs ga en de prijs even laat voor wat die is. Het is nu 2 dagen later en ik heb nog steeds last van mijn ogen. Als mijn ogen me lief zijn, dan mag geld geen rol spelen lijkt me.

Gebruikersavatar
mima
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2009 19:53

Gebruikersavatar mima 29 mei 2010 10:47

ik ken het probleem. Draag contactlenzen en krijg ook last van droge ogen indien ik geen goede bril draag. Met een BBB winner ging het redelijk goed maar sinds kort heb ik een tifosi tyrant. Deze sluit met name aan de bovenkant zo goed aan dat ik geen last meer krijg van mijn ogen. Heb een redelijk smal gezicht zodat het ook nog goed uitziet, en niet zo van he bril waar ga je met dat hoofd naar toe......

Prijs is gelukkig absoluut niet te vergelijken met de eerder genoemde brillen, voor een montuur met zelfkleurende glazen heb ik 60 euro betaald. Zal dan misschien de kwaliteit zijn van de oaklay niet helemaal benaderen, al twijfel ik erg aan de prijs/kwaliteit vehoudingen van zulke dure brillen. En nee ik heb niet tegen oaklay, heb een prachtige normale zonnebril van dit merk......
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

Plaats reactie