Gewicht specialized (roubaix)
Ik ben geinteresseerd in de gewichten van specialized. Maar vreemd genoeg worden deze niet gemeld op de specialized website. Ook de fiets koopgids bevat deze gegevens niet. In het bijzonder zou ik het gewicht willen weten van de Roubaix sl2 Comp als frameset of als fabrieksfiets met Ultegra.
Specialized vermeld geen gewichten omdat dat niet hun uitgangspunt is. Specialized wil fietsen maken die uitblinken in rijeigenschappen(stijfheid, comfort) en niet in gewicht.
De meeste fietsen van Specialized zijn dan ook niet super licht. Mn sl2 S-works woog 1090gram geloof ik. De comp is iets zwaarder.
De meeste fietsen van Specialized zijn dan ook niet super licht. Mn sl2 S-works woog 1090gram geloof ik. De comp is iets zwaarder.
De Roubaix sl2 pro weegt 6.8 kg de sl2 expert dura ace weegt 7.75 kg De sl2 elite weegt 8.66 kg. De ultegra versie is minimaal 300 gram zwaarder obv alleen de groep. De fiets zal ongetwijfeld goede rij-eigenschappen hebben, maar dit is voor de sl2 versie wel aan de zware kant. Ik begrijp nu ook waarom specialized deze cijfers niet als uitgangspunt neemt maar zich focust op de rij-eigenschappen.
Zie de link in het voorgaande bericht van Lavsson. Cycleparts geft overigens 8.6 kg voor de Ultegra sl2 aan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die 6.8kg is exclusief pedalen. Reken dus maar op 7.1kg.
Mijn Tarmac SL3 S-works met Superrecord, Shamal, SLR XP, LOOK Keo carbon en WCS carbon weegt 6.7kg.
Er zijn dus echt niet veel fabrieks-afgemonteerde fietsen die zomaar de 6.8kg zullen halen.
Mijn Tarmac SL3 S-works met Superrecord, Shamal, SLR XP, LOOK Keo carbon en WCS carbon weegt 6.7kg.
Er zijn dus echt niet veel fabrieks-afgemonteerde fietsen die zomaar de 6.8kg zullen halen.
Less is bore
6.8 kg is wel heel mooi. Maar daar ben ik niet op uit. Je hebt het dan over de SL3 met top afmontage. Ik ben tevreden met een complete fiets onder de 8 kg. Ik denk aan een look 566 waarbij ik dat wel haal of een Roubaix sl2 beide met ultegra ( zie mijn andere topic). Nu lijkt het er op alsof de Roubaix eerder rond de 9 kg zal zitten maar dat vind ik te veel. Aangezien prijs/kwaliteit van beide fietsen gelijkwaardig lijkt maar wel gewichtsverschil neig ik naar de Look ( zie ander topic)
-
- Forum-lid HC
Look is door haar produktiemethode ook niet echt licht.
Specialized weegt gewoon veel omdat men qua materiaalgebruik niet op de limiet gaat zitten en zodoende weinig garantieclaims heeft.
Voor sommige modellen valt het nog enigszins mee maar voor de SL2 loopt het redelijk uit de hand en snap ik dat het merk geen gewichten meer opgeeft.
Specialized weegt gewoon veel omdat men qua materiaalgebruik niet op de limiet gaat zitten en zodoende weinig garantieclaims heeft.
Voor sommige modellen valt het nog enigszins mee maar voor de SL2 loopt het redelijk uit de hand en snap ik dat het merk geen gewichten meer opgeeft.