Ik heb Zipp 404 wielen. Bouwjaar 2017. Het achterwiel heeft regelmatig een zijslagje. Het is telkens maar een klein slagje, maar het blijft wel terugkomen. Zo gefixt natuurlijk (breng hem naar de FM want ik kan het zelf niet), maar was benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring. Voorwiel geeft nooit issues.
Ik reed hiervoor met Mavic waarmee ik ook regelmatig een slagje had. Had gehoopt dat Zipp-wielen dit niet zouden hebben.
Of is dit allemaal gewoon niet te voorkomen?
Zipp 404 achterwiel telkens slagje
Hoe zwaar ben je?
Oké. Dat is geen schokkend gewicht. Controleert je fietsenmaker ook alle spaakspanningen rondom of zet ie het wiel alleen weer recht voor je? Is het telkens op dezelfde plek of wisselt het?
Correcte, evenredige, spaakspanningen zouden dit moeten voorkomen. Als dat ook niet werkt, wellicht wat lichte loctite gebruiken om te voorkomen dat nippels/spaken los draaien en slapper worden (al ben ik hier niet zo'n grote voorstander van, maar soms moet je toch iets.....)
Correcte, evenredige, spaakspanningen zouden dit moeten voorkomen. Als dat ook niet werkt, wellicht wat lichte loctite gebruiken om te voorkomen dat nippels/spaken los draaien en slapper worden (al ben ik hier niet zo'n grote voorstander van, maar soms moet je toch iets.....)
Is het elke keer dezelfde plek?
Breng ze anders eens naar @Philippos, die kan een stukje spaken... (en heel veel meer dan een flesje Ouzo zal hij niet vragen... ).
Breng ze anders eens naar @Philippos, die kan een stukje spaken... (en heel veel meer dan een flesje Ouzo zal hij niet vragen... ).
Lekker hoor!!! 🤪🤪🤪