Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe wielen stuit ik op de Reynolds Aero 46 voor velgremmen. Dit type is al een paar jaar oud, maar ik vind ze wel erg gaaf!
Hier een foto van het detail van de velgen. Wat ik me afvraag, blijft er water in de velgen staan? Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me niet echt wenselijk dat hier water in blijft staan tijdens natte ritjes en het schoonmaken.
Heeft er überhaupt iemand ervaring met deze wielen? En zo ja, hoe zijn deze?
Reynolds Aero 46
- Emielepiel
- Forum-lid
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
- Locatie: Stadskanaal
- Contact
Als ik zo vrij mag zijn, die spaakgat ziet er wel een beetje vreemd uit ![🤔](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f914.svg)
Ja er zou water in kunnen blijven zitten. Hoeft niet maar kan. Van de zomer een flats over mijn schoenen gekregen van iemand anders zijn wiel waar de band en biba er vanaf was. Wielen waren schoongemaakt vlak daarvoor.
Sommige merken/modellen hebben drainage gaten in de velgen zitten, andere niet. Ik weet niet hoe het met deze type is? Ik ben daar een voorstander van, als het water niet weg kan een je moet wachten totdat die eens verdampt is, is dat best vervelend. Vooral met de combinatie aluminium nippels en carbon velgen.
Ja er zou water in kunnen blijven zitten. Hoeft niet maar kan. Van de zomer een flats over mijn schoenen gekregen van iemand anders zijn wiel waar de band en biba er vanaf was. Wielen waren schoongemaakt vlak daarvoor.
Sommige merken/modellen hebben drainage gaten in de velgen zitten, andere niet. Ik weet niet hoe het met deze type is? Ik ben daar een voorstander van, als het water niet weg kan een je moet wachten totdat die eens verdampt is, is dat best vervelend. Vooral met de combinatie aluminium nippels en carbon velgen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je een goede set voor op het vlakke zoekt is de Aero 46 zeker een goede keuze (als de prijs in orde is). Voor in de bergen en zeker met slecht weer is geen enkel carbon wiel met i.c.m. velgremmen een aanraden.
Velgen en spaken zijn top en veel beter ga je niet vinden. Naven zijn afhankelijk van het jaar van DT (internals) van Reynolds zelf of van Industry nine. Ze zijn allemaal betrouwbaar maar enkel van de DT zijn ook eenvoudig onderdelen te vinden.
Ik heb de versie met DT naven gehad en rijd nog steeds een DB set en de laatste zou ik zou weer kopen (niet de allerlichtste maar i.c.m. schijfremmen eigenlijk gewoon onverwoestbaar)
Velgen en spaken zijn top en veel beter ga je niet vinden. Naven zijn afhankelijk van het jaar van DT (internals) van Reynolds zelf of van Industry nine. Ze zijn allemaal betrouwbaar maar enkel van de DT zijn ook eenvoudig onderdelen te vinden.
Ik heb de versie met DT naven gehad en rijd nog steeds een DB set en de laatste zou ik zou weer kopen (niet de allerlichtste maar i.c.m. schijfremmen eigenlijk gewoon onverwoestbaar)