Hoi allemaal!
Vandaag wilde ik mijn cassette vervangen en gelijk mijn freehub schoonmaken, aangezien deze totaal niet soepel loopt. Nou ging de cassette er vrij makkelijk af, maar die freehub krijg ik niet los.
Op internet vind ik veel voorbeelden, maar die zien er niet uit als de freehub die ik heb.
Heeft 1 van jullie tips of een handleiding hoe deze freehub van Giant er precies af moet?
Groet
David
PS helaas geen foto's gemaakt, ik was er helemaal klaar mee
Het gaat om dit type:
https://www.google.nl/search?q=Giant+PA ... JsiJziXBPM
Freehub Giant PA2 aero wiel
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Die metalen pen is de as welke aan beide zijde met een moer is vastgezet. Die twee asmoeren zal je eerst moeten verwijderen zodat de as er kan worden uitgehaald.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zo ziet het er nu uit. Die Freehub komt nog steeds niet los.. Wat zie ik over het hoofd?
Die as gaat er (in ieder geval niet) soepel uit. Is dit überhaupt nodig om je freehub schoon te maken?
Alvast bedankt!
Edit: gelukt! was gewoon hard slaan! Nu nog een 12 of 14mm inbus ergens vandaan halen om hem los te maken
Ik heb net 2 weken geleden zo'n hub gedemonteerd voor een kennis. Om hem los te krijgen van de as, was er een 11mm imbus nodig. Die had ik niet, maar werd bijgeleverd bij de nieuwe freehub.
Edit: ik heb het even nagezocht. Maar bovenstaand betrof een Giant PR2 wiel. Ik weet niet of die freehub hetzelfde is.
Edit: ik heb het even nagezocht. Maar bovenstaand betrof een Giant PR2 wiel. Ik weet niet of die freehub hetzelfde is.