Allen,
Ik heb een fiets afgemonteerd met Ultegra 6700 (10-speed).
Nu zijn hiervoor de onderdelen zeer schaars te vinden, maar is mijn derailleur eigenlijk aan vervanging toe. Ik heb m uit elkaar gehaald, maar er zit een zwaarpunt in het draaimechaniek waar je hem monteert in het padje.
Nu zat ik te denken: zou een R-8000 11 speed derailleur niet gewoon werken (zonder verdere aanpassingen)? De indexing is immers afhankelijk van de shifter? De wieltjes zijn hooguit wat smaller, maar lijkt me niet echt erg.
Hoe zijn jullie gedachten hierover?
11 speed derailleur op 10 speed systeem
-
- Forum-lid HC
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Is volgens mij een 6700 i.p.v. een 5700, maar dus wel 10 speed en nieuw.
Is volgens mij een 6700 i.p.v. een 5700, maar dus wel 10 speed en nieuw.
Dank voor de tips. Ik heb de derailleur losgehaald van de fiets. Toen gedemonteerd, dus de borgpen aan de binnenzijde eraf, de veer eruit, en schoon gemaakt. Na veel WD40 en vet, blijft dat busje moeilijk om de as lopen. Ik krijg m gewoon niet soepel, waardoor dit ook blijft hangen als je schakelt.
Eerst had ik WD40 er tussen gespoten, zonder succes.
Nu heb ik met de exploded drawing van shimano website, toch even gekeken hoe het draaimechaniniek in elkaar zat. Wederom borgpen eraf, veer eruit, en dan houd je een busje over die moet draaien in een omhulsel. Ik heb deze voorzichtig met een hamer eruit getikt, het resultaat in de foto.
Na goed schoonmaken en nieuw vet eromheen en alles weer in elkaar, draait deze weer als een zonnetje.
Nu heb ik met de exploded drawing van shimano website, toch even gekeken hoe het draaimechaniniek in elkaar zat. Wederom borgpen eraf, veer eruit, en dan houd je een busje over die moet draaien in een omhulsel. Ik heb deze voorzichtig met een hamer eruit getikt, het resultaat in de foto.
Na goed schoonmaken en nieuw vet eromheen en alles weer in elkaar, draait deze weer als een zonnetje.