Hallo allemaal,
Ik heb deze vraag niet in de zoek lijsten kunnen vinden. mocht het wel zo zijn dan mag hij worden verwijderd.
6 maanden geleden een nieuwe sparta pickup classic gekocht met buitenmand maten van 47-622 28 x 1.75 . Nu wilde ik graag 2 nieuwe binnenbanden ervoor kopen maar was er niet zeker van welke maat ik het beste in kon stoppen.
Ik had altijd gedacht dat de buitenband maat het zelfde als je binnenband maat moest zijn, in dit geval 28 x 1.75 maar ik heb toen gekeken welke binnenband maten er al in zaten en trof 50 / 57 - 622/635 28/29 inch aan. dus in andere woorden lijkt deze mij geschikt voor mijn buitenband aangezien ik hem zo gekocht hebt. Ik bedoel hij zou goed moeten zijn aangezien de etrto 662 wel overeenkomt maar de etrto 47 weer niet.
En aangezien ik de fiets zo bij de dealer heb gekocht, is het dan verstandig dat ik gewoon bij deze zelfde binnenband maat blijf of maakt het eigenlijk niets uit en kan er gewoon een 28 x 1.75 of 28x 2.00 of in ieder geval 28inch binnenband maat in.
Ze schelen niet veel in de prijs maar ik dacht als het toch beter is om de zelfde type binnen band in te doen die er al in zat. Misschien rekt hij minder ofzo waardoor het gelukkiger in de binnenband zit ?
geen idee.
bedankt.
Binnenband Maat
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Dacia heeft ook een nieuwe pick-up.
Die doet langer met z'n binnenbanden hoop ik..
Oh nee, die is ook tubeless
Back on topic, waarom koop je na 6 maanden nieuwe binnenbanden? Of heb je zoveel lekke banden gehad? Dan zou ik ook andere buitenbanden kopen. Goede.
Die doet langer met z'n binnenbanden hoop ik..
Oh nee, die is ook tubeless
Back on topic, waarom koop je na 6 maanden nieuwe binnenbanden? Of heb je zoveel lekke banden gehad? Dan zou ik ook andere buitenbanden kopen. Goede.
Misverstand nr n+1!
Binnenbanden zijn altijd passend voor meerdere buitenband maten. Je gebruikt twee soorten maataanduidingen. Ik gebruik er maar een: duidelijk en eenduidig. De maat die je echt na kunt meten: ETRTO.
Buitenband 47-622 (niet 662!,....bestaat niet) vraagt bij Schwalbe om de binnenband nr. 17. Die past van 28-622 tot en met 47-622. Maar ook band nr. 19 (van 50-584 tot en met 62-622) zal passen. Wel moet je nog kiezen voor het ventiel type. Bij een "hollandsventiel" is dat D(dunlop)V 17. Frans/presta ventiel: SV17 resp SV19. SV17 of DV17 is het best verkrijgbaar en prima.
Goed beschouwd zijn de originele binnenbanden wat aan de royale kant, maar niet ongeschikt. Dergelijke keuzes worden uit kostenoverwegingen gedaan door de fietsfabrikant. Dergelijke fietsen bestaan voor het grootste deel uit chinese spullen.
Binnenbanden zijn altijd passend voor meerdere buitenband maten. Je gebruikt twee soorten maataanduidingen. Ik gebruik er maar een: duidelijk en eenduidig. De maat die je echt na kunt meten: ETRTO.
Buitenband 47-622 (niet 662!,....bestaat niet) vraagt bij Schwalbe om de binnenband nr. 17. Die past van 28-622 tot en met 47-622. Maar ook band nr. 19 (van 50-584 tot en met 62-622) zal passen. Wel moet je nog kiezen voor het ventiel type. Bij een "hollandsventiel" is dat D(dunlop)V 17. Frans/presta ventiel: SV17 resp SV19. SV17 of DV17 is het best verkrijgbaar en prima.
Goed beschouwd zijn de originele binnenbanden wat aan de royale kant, maar niet ongeschikt. Dergelijke keuzes worden uit kostenoverwegingen gedaan door de fietsfabrikant. Dergelijke fietsen bestaan voor het grootste deel uit chinese spullen.
Laatst gewijzigd door klimmer op 27 okt 2020 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goedkope (china of korea) binnenband in die maat kost €4,40. Een zelfde maat band van Continental voor Dunlop ventiel kost €3,56.
Waar zit de winst? Laat je niet gek maken!
Waar zit de winst? Laat je niet gek maken!