Nieuwe Kickr Core te pakken gekregen ter vervanging van mijn Tacx Vortex . Maar wat trapt dat ding zwaar, ik moet gewoon 39 x 19 fietsen om een beetje vooruit te komen met een snelheid van 20 km
Ik heb dat ding al diverse malen gekalibreerd, maar dat helpt niks.
Zucht, denk je er op vooruit te gaan met een realistischer fietsgevoel.
Wahoo Kick Core trapt zwaar ook na calibreren.
Ik had de eerste keer ook problemen met heel erg zware weerstand. Moest met de active spindown versnellen naar 36,4 Km/h of zoiets.... Man, man wat was dat zwaar - had het idee dat ik ruim 500-600 W moest gaan draaien.
Nu is het opgelost ( mijn wattages die ik werkelijk fiets komen aardig overeen met de Wahoo ) Power lees ik af/ en regelt van de Wahoo en niet van mijn powermeter. Op de Garmin kan ik wel het vermogen lezen van de powermeter.
Maar wat de oorzaak is geweest ?????? ik weet het niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Had ik ook, ik had de andere dagen gewoon zere poten. Zoals ik schreef: ik kreeg het advies om een factory spindown uit te voeren. Daarvoor ontving ik een handleiding van Wahoo. Duurde wel even voordat ik dat op kon roepen, maar na deze handeling lijkt alles prima, Ik gebruik voornamelijk Zwift en zie geen afwijkende snelheden of wattages tov mijn oude Tacx Vortex.rene schreef: ↑10 nov 2020 15:47Ik had de eerste keer ook problemen met heel erg zware weerstand. Moest met de active spindown versnellen naar 36,4 Km/h of zoiets.... Man, man wat was dat zwaar - had het idee dat ik ruim 500-600 W moest gaan draaien.
Nu is het opgelost ( mijn wattages die ik werkelijk fiets komen aardig overeen met de Wahoo ) Power lees ik af/ en regelt van de Wahoo en niet van mijn powermeter. Op de Garmin kan ik wel het vermogen lezen van de powermeter.
Maar wat de oorzaak is geweest ?????? ik weet het niet.
Trouwens wat is dat ding stil.
prj