Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Bushido weerstandstandsprobleem

Beachracer
Forum-lid

Beachracer 13 nov 2020 15:08

Ik heb een Tacx Bushido (T2780) Smarttrainer (T2784.11). Gekocht op MP. Deze heeft een tijdje normaal gefunctioneerd. Totdat die trainer bij een sprintje is vastgelopen.

Trappen lukt nog maar alleen heel zwaar. Ik komt nog tot 8 km/ph. Dus motorrem geeft zeer grote weerstand.
Heeft nog gewoon connectie maar kalibreren lukt dus niet (moet je 40 km /ph voor halen en ik heet helaas niet Mathieu van der Poel)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Tacx helpdesk, die kunnen niets doen (leveren geen service meer)
- Opgestuurd naar Tacx via een winkel, maar kreeg de Bushido terug met zelfde verhaal (geen reserve onderdelen meer op voorraad). Moest wel inspectiekosten betalen van 29EUR.
- Tacx open gemaakt en schoongemaakt, m.b.v. contactspray (geen effect). Alles draait gewoon normaal

Het is mij niet duidelijk wat er nu precies niet werkt. Is het een software probleem? Ik gebruik zowel IPAD, Zwift, als TTS 4 (met Windows 10)

Ergens gelezen dat motorrem in ERG mode kan komen, een soort beveiligingsmodus. Hoe krijg je deze er dan uit? Of zou het een software probleem kunnen zijn (Windows 10?)

Wie heeft er een gouden tip? Wil eventueel zelf proberen maar reparatie-adres zou ook handig zijn.

Tacxi
Forum-lid

Tacxi 06 dec 2020 22:35

Ik heb ook problemen met de bushido. Of ineens zoveel weerstand dat er niet mee te fietsen valt, of juist geen weerstand. Dat is enkel bij de films van tacx/garmin. Bij Zwift of Rouvy totaal geen problemen.
Dit is begonnen rond midden november. Sindsdien veel mailcontact met Garmin, maar tot een oplossing heeft dat niet geleid.

Heb je al geprobeerd of het met een andere app wel goed gaat?

Beachracer
Forum-lid

Beachracer 11 dec 2020 16:52

Hoi, ik heb ook los (zonder programma) weerstandsproblemen. Dus ik betwijfel of het echt te maken heeft met het programma. Rouvy heb ik nog niet geprobeerd, Zwift wel. Dat was geen oplossing.

Vind het raar dat er geen enkele reparateur te vinden is voor deze fiets-apparatuur. (of is het een gat in de markt?)

Plaats reactie