Is er echt geen remedie tegen piepende remmen?
Mijn remmen piepen, zeer waarschijnlijk doordat er olie op is gekomen. Ik heb zelf bij het bleeden de blokken er netjes uitgehaald, maar ik vermoed dat de vorige eigenaar een spuitbus gebruikte om zijn ketting te smeren.
Via Google vond ik
- remmenreiniger. Geprobeerd, helpt wel een beetje maar niet genoeg.
- in gasvlam houden. Nog niet geprobeerd, helpt dat?
- ook kwam ik een product van Swisstop tegen, Brake Silencer. Iemand daar ervaring mee?
Anderen zeggen: eigenlijk helpt niks, gewoon nieuwe blokken kopen. Als dat zo is neem ik gewoon mijn verlies en ga er geen seconde meer in steken
Ik vond ook wat oude topics hier op 't forum maar die zijn al jaren oud, Ben benieuwd of er nieuwe inzichten zijn.
Via Google vond ik
- remmenreiniger. Geprobeerd, helpt wel een beetje maar niet genoeg.
- in gasvlam houden. Nog niet geprobeerd, helpt dat?
- ook kwam ik een product van Swisstop tegen, Brake Silencer. Iemand daar ervaring mee?
Anderen zeggen: eigenlijk helpt niks, gewoon nieuwe blokken kopen. Als dat zo is neem ik gewoon mijn verlies en ga er geen seconde meer in steken
Ik vond ook wat oude topics hier op 't forum maar die zijn al jaren oud, Ben benieuwd of er nieuwe inzichten zijn.
-
- Forum-lid
Je kunt ze veel goedkoper krijgen dan € 30. En ik zou zeker even andere blokken proberen. Ook als het niet helpt, heb je in elk geval blokken op voorraad.
Mijn Strava
En als de oven truc niet helpt, kun je ze ook licht opschuren. De blokken dan he
De mijne maken zo nu en dan ook herrie als ik de fiets heb gesopt / gesmeerd en er vettigheid op de schijven/blokken is gekomen. Ik koop altijd remmenreiniger bij de Action. Ik laat het wiel ronddraaien en spuit dan overvloedig remmenreiniger op de schijf en tussen de blokken, waarbij ik af en toe de rem inknijp. Dat doet de job nu al twee jaar. Niks oven, opschuren, uit elkaar halen, etc.
-
- Forum-lid
Ik zou beetje voorzichtig zijn met remmenreiniger in de remhoef ("tussen de blokken") te spuiten. Spul is vrij agressief, waar de keerringen van de pistons niet goed tegen kunnen. Als je het toch (per ongeluk) doet, zou ik schoonmaken met alcohol. En die keerringen kun je smeren met de minerale olie van Shimano om ze lekker gangbaar te houden.
-
- Forum-lid
Blokjes boven gasvlam schoon branden tot vlam niet meer geel wordt helpt goed............velgremmen ook
- daniel1975
- Forum-lid HC
Blokjes met een tangetje boven het gasfornuis. Werkt prima.
Less is bore