Ik heb het topic doorgenomen waarin men verslag doet van het (on)gemak waarmee verschillende banden op een keur aan velgen gelegd kunnen worden.
Mijn oog viel op de Ere Genus CL45 carbon wielset als upgrade voor mijn alu set.
Ik ben erg benieuwd of er hier op het forum ervaring is met deze set (de review van 'fiets' heb ik al gelezen) en met name met het monteren van verschillende merken/ typen tubeless banden (28mm). Is bijvoorbeeld de Conti GP5000 TL er goed op te krijgen, en hoe gaat dat met de Schwalbe Pro One TLE?
Welke tubeless band gaat goed op Ere Genus CL45?
GP5000TL is op geen enkele velg goed te krijgen, de Schwalbe rijdt net zo goed (zo niet fijner) en gaat overal vrij simpel op.
Overigens kun je natuurlijk gewoon een bandenwipper of een bandenknecht gebruiken bij tubeless. Zitten ze er eenmaal op rekken ze wat uit dus mocht je ook een binnenband moeten steken leidt dat niet meteen tot problemen.
Overigens kun je natuurlijk gewoon een bandenwipper of een bandenknecht gebruiken bij tubeless. Zitten ze er eenmaal op rekken ze wat uit dus mocht je ook een binnenband moeten steken leidt dat niet meteen tot problemen.