Hallo,
Ik kan onlangs niet meer schakelen op de grootste versnelling. Ik rijd vooraan met een 53, achteraan met een 12. Alle andere kransjes kan ik zonder probleem nemen. Versnelling achteraan proberen bijregelen maar brengt geen oplossing. Pad laten uitrichten achteraan of kan ik nog iets anders uitproberen?
Alvast dank!
Versnellings probleem
Even opnieuw afstellen?
Pad kan natuurlijk als je gevallen bent.
Andere mogelijkheden:
Slaat de derailleur wel genoeg uit? Ga eens achter je derailleur staan met de versnelling afgeschakeld naar de 12. Eventueel stelschroefje van de derailleur iets meer uitdraaien.
Loopt de versnellingskabel stroef?
Derailleur in stilstand achter op grootste kransje en daarna afschakelen naar 12.
De ketting blijft het grootste tandwiel hangen, maar de kabel naar de derailleur toe komt los te hangen. Schoonmaken en met teflon inspuiten.
Andere mogelijkheden:
Slaat de derailleur wel genoeg uit? Ga eens achter je derailleur staan met de versnelling afgeschakeld naar de 12. Eventueel stelschroefje van de derailleur iets meer uitdraaien.
Loopt de versnellingskabel stroef?
Derailleur in stilstand achter op grootste kransje en daarna afschakelen naar 12.
De ketting blijft het grootste tandwiel hangen, maar de kabel naar de derailleur toe komt los te hangen. Schoonmaken en met teflon inspuiten.
prj