Van dubbel naar triple
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 mei 2010 19:49
Goedemiddag,
Ik heb vorige zomer een racefiets gekocht. Deze tweedehands is een mooie concorde met campa afgemoneerd. Nu is dit een ouder model met voor 52 en 42 tands tandwielen. Aflopen week bin ik in Z limurg geweest fietsen en kwam mij zelf enorm tegen vanwege het grote verzet dat ik moest draaien.
Bij mijn fietsenzaak in de buurt heb ik navraag gedaan en hier zeiden ze dat het mogellijk was om een triple er op te zetten waarbij alleen de cranc en de triple vernieuwd hoefde te worden. De derailleur en shifters waren beide ook voor een triple te gebruiken. De prijs voor het vernieuwen en plaatsen zou als snel tussen de 150 en 200 euro kosten.
Is dit een normale prijs? Of zijn er nog andere suggesties?
Dient er perse campa op te komen?
Ik hoor graag van jullie,
groetjes een amateur
Ik heb vorige zomer een racefiets gekocht. Deze tweedehands is een mooie concorde met campa afgemoneerd. Nu is dit een ouder model met voor 52 en 42 tands tandwielen. Aflopen week bin ik in Z limurg geweest fietsen en kwam mij zelf enorm tegen vanwege het grote verzet dat ik moest draaien.
Bij mijn fietsenzaak in de buurt heb ik navraag gedaan en hier zeiden ze dat het mogellijk was om een triple er op te zetten waarbij alleen de cranc en de triple vernieuwd hoefde te worden. De derailleur en shifters waren beide ook voor een triple te gebruiken. De prijs voor het vernieuwen en plaatsen zou als snel tussen de 150 en 200 euro kosten.
Is dit een normale prijs? Of zijn er nog andere suggesties?
Dient er perse campa op te komen?
Ik hoor graag van jullie,
groetjes een amateur
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
Je kunt ook overwegen om het 42 tands binnenblad te vervangen voor een 39 tands binnenblad...das nog veel goedkoper!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 mei 2010 19:49
Aangezien ik zoals ik al eerder zei een amateur der amateurs ben, hoeveel scheelt dit qua verzet wanneer ik die aanpassing zoals hierboven zou doen?
Mvg
Mvg
- levensnevel
- Forum-lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41
Wat algemene info
http://www.dekaleberg.nl/mvhome.html?mv ... isselframe
http://www.dekaleberg.nl/mvhome.html?mv ... isselframe
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.
Frits van Basten schreef:Aangezien ik zoals ik al eerder zei een amateur der amateurs ben, hoeveel scheelt dit qua verzet wanneer ik die aanpassing zoals hierboven zou doen?
Wanneer je na 150km fietsen heuvels zoals de Eyserbosweg, de Keuteberg of Gulperberg naar boven rijdt dan maakt het niet veel uit of je een 39 of een 42 erop hebt liggen. In beide gevallen zul je wensen dat je die triple erop had laten zetten.
Ik woon en fiets in Zuid-Limburg, en ik ben blij met mijn triple.
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Het beste advies dat ik in tijden op dit forum heb gelezen.:rolleye:
Campa heeft trouwens geen triples, dus dat kan niet.
eelcoz schreef:depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Het beste advies dat ik in tijden op dit forum heb gelezen.:rolleye:
Campa heeft trouwens geen triples, dus dat kan niet.
jawel hoor: http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_8.jsp
100cols schreef:eelcoz schreef:depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Het beste advies dat ik in tijden op dit forum heb gelezen.:rolleye:
Campa heeft trouwens geen triples, dus dat kan niet.
jawel hoor: http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_8.jsp
Ik zie het. Je hebt gelijk. Nooit geweten. Ik hoor iedereen hier op het forum altijd verkondigen dat ze geen triples hebben en ook talloze FM's hebben me dit verteld. Vreemd! Maar goed, ze zijn er dus wel, dus ik neem mijn opmerking terug.
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.
jandoedel schreef:depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.
Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.