Pagina 1 van 2

Van dubbel naar triple

Geplaatst: 21 mei 2010 20:03
door fritsvanbasten
Goedemiddag,

Ik heb vorige zomer een racefiets gekocht. Deze tweedehands is een mooie concorde met campa afgemoneerd. Nu is dit een ouder model met voor 52 en 42 tands tandwielen. Aflopen week bin ik in Z limurg geweest fietsen en kwam mij zelf enorm tegen vanwege het grote verzet dat ik moest draaien.
Bij mijn fietsenzaak in de buurt heb ik navraag gedaan en hier zeiden ze dat het mogellijk was om een triple er op te zetten waarbij alleen de cranc en de triple vernieuwd hoefde te worden. De derailleur en shifters waren beide ook voor een triple te gebruiken. De prijs voor het vernieuwen en plaatsen zou als snel tussen de 150 en 200 euro kosten.
Is dit een normale prijs? Of zijn er nog andere suggesties?
Dient er perse campa op te komen?
Ik hoor graag van jullie,
groetjes een amateur

Geplaatst: 21 mei 2010 20:21
door martijnnnn
Je kunt ook overwegen om het 42 tands binnenblad te vervangen voor een 39 tands binnenblad...das nog veel goedkoper!

Geplaatst: 21 mei 2010 22:03
door fritsvanbasten
Aangezien ik zoals ik al eerder zei een amateur der amateurs ben, hoeveel scheelt dit qua verzet wanneer ik die aanpassing zoals hierboven zou doen?
Mvg

Geplaatst: 21 mei 2010 22:22
door levensnevel

Geplaatst: 22 mei 2010 00:48
door jandoedel
Frits van Basten schreef:Aangezien ik zoals ik al eerder zei een amateur der amateurs ben, hoeveel scheelt dit qua verzet wanneer ik die aanpassing zoals hierboven zou doen?


Wanneer je na 150km fietsen heuvels zoals de Eyserbosweg, de Keuteberg of Gulperberg naar boven rijdt dan maakt het niet veel uit of je een 39 of een 42 erop hebt liggen. In beide gevallen zul je wensen dat je die triple erop had laten zetten.
Ik woon en fiets in Zuid-Limburg, en ik ben blij met mijn triple.

Geplaatst: 22 mei 2010 00:54
door vigoroso
En achter een 27 of 29 monteren. Scheelt in verhouding meer dan wanneer je voor kleiner gaat.

Geplaatst: 22 mei 2010 00:56
door depor
Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.

Geplaatst: 22 mei 2010 01:05
door eelcoz
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.


Het beste advies dat ik in tijden op dit forum heb gelezen.:rolleye:

Campa heeft trouwens geen triples, dus dat kan niet.

Geplaatst: 22 mei 2010 01:12
door 100cols
eelcoz schreef:
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.


Het beste advies dat ik in tijden op dit forum heb gelezen.:rolleye:

Campa heeft trouwens geen triples, dus dat kan niet.


jawel hoor: http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_8.jsp

Geplaatst: 22 mei 2010 01:14
door eelcoz
100cols schreef:
eelcoz schreef:
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.


Het beste advies dat ik in tijden op dit forum heb gelezen.:rolleye:

Campa heeft trouwens geen triples, dus dat kan niet.


jawel hoor: http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupset/catid_8.jsp


Ik zie het. Je hebt gelijk. Nooit geweten. Ik hoor iedereen hier op het forum altijd verkondigen dat ze geen triples hebben en ook talloze FM's hebben me dit verteld. Vreemd! Maar goed, ze zijn er dus wel, dus ik neem mijn opmerking terug.

Geplaatst: 22 mei 2010 01:28
door jandoedel
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.


Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.

Geplaatst: 22 mei 2010 16:56
door eelcoz
jandoedel schreef:
depor schreef:Overgaan naar compact heb je 50 x34 en de rest gewoon trainen.


Grote jongens rijden met een 52-39. Triple is voor de gewone jongens en compact is voor gewone jongens die een grote jongen willen zijn.


:D