Continental Four Seasons rafelen
Beste
Ik rijd sinds november met Continental Four Season-banden, deze beginnen nu te rafelen. Ze hebben 5.000 km op de teller. Zijn deze al aan vervanging toe? Ik kan geen foto's uploaden, maar het ziet eruit als dunne, zwarte haren, zowel aan voor- als achterband.
Wat raden jullie me aan? Gezien de beloofde duurzaamheid had ik toch gehoopt er nog 2.000km meer uit te krijgen.
Groeten
Thomas
Ik rijd sinds november met Continental Four Season-banden, deze beginnen nu te rafelen. Ze hebben 5.000 km op de teller. Zijn deze al aan vervanging toe? Ik kan geen foto's uploaden, maar het ziet eruit als dunne, zwarte haren, zowel aan voor- als achterband.
Wat raden jullie me aan? Gezien de beloofde duurzaamheid had ik toch gehoopt er nog 2.000km meer uit te krijgen.
Groeten
Thomas
Laatst gewijzigd door Tomasz007 op 22 mei 2021 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ik ook. Gewoon verder mee gereden.
Wat is de voor- en achterkant van een band trouwens?
Wat is de voor- en achterkant van een band trouwens?
- thestudent
- Forum-lid HC
De enige oplossing is continental vaarwel zeggen. Al hun banden doen dit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Die Four Seasons zijn echt wel bombproof.
Ik heb ze al twee winters gebruikt en ze zijn nog niet op. Dus 7000 lijkt me wel realistisch met deze banden. Gewoon opletten dat hij niet té vierkant wordt, want dan kan je in bochten soms even een 'oeps'-momentje beleven...
Ik heb ze al twee winters gebruikt en ze zijn nog niet op. Dus 7000 lijkt me wel realistisch met deze banden. Gewoon opletten dat hij niet té vierkant wordt, want dan kan je in bochten soms even een 'oeps'-momentje beleven...
- Enzzo
- Forum-lid HC
In mijn ervaring zijn dit inderdaad ook wel hele solide banden. Dat rafelen is wel een eigenschap van deze bandjes ja. Negeren en doorrijden tot je wat vaker moet gaan plakken en dan vervangen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Bedankt, ik houd het in de gaten, voorlopig geen slecht gevoel in de bochten, zal het zelf wel gewaar worden als ze vierkant worden, ik zou niet weten hoe ik dat kan zien, ben nog maar jaartje aan het rijden en ken nog niet zoveel van materiaalhayes schreef: ↑23 mei 2021 21:30 Die Four Seasons zijn echt wel bombproof.
Ok, bedankt voor info! Plakken doe ik eigenlijk nooit, steek meteen nieuwe binnenband, is niet de grote kost. Ik geef ze door aan mijn vader en die plakt ze en rijdt er nog mee
Ik heb een aantal jaren de rafels afgeknipt, maar uiteindelijk voor andere banden gekozen.thestudent schreef: ↑22 mei 2021 18:39 De enige oplossing is continental vaarwel zeggen. Al hun banden doen dit.