Carbon velg versleten?
Afgelopen zaterdag via Marktplaats een paar 'zo goed als nieuwe' carbon Dura Ace c50 velgen gekocht waarbij de remrand een klein beetje beschadigd is. Nieuwe tubes (nog niet gebruikt), erg soepen en super strak en nog een goed cassette.
Eenmaal thuisgekomen zag ik dat de remrand reeds zover is doorgesleten dat er al op twee plekken een gat is ontstaan. Volgens de verkoper geen probleem en kan nog vele kilometers mee gefietst worden.
Is het niet gevaarlijk om op carbon velgen te rijden waar de gaten in de remrand komen?
Of kun je hier, zoals de verkoper zegt, nog redelijk lang mee rondrijden?
Eenmaal thuisgekomen zag ik dat de remrand reeds zover is doorgesleten dat er al op twee plekken een gat is ontstaan. Volgens de verkoper geen probleem en kan nog vele kilometers mee gefietst worden.
Is het niet gevaarlijk om op carbon velgen te rijden waar de gaten in de remrand komen?
Of kun je hier, zoals de verkoper zegt, nog redelijk lang mee rondrijden?
Laatst gewijzigd door Raceboer op 24 mei 2021 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijken mij vuilnisbak-waardig.
-
- Forum-lid
Ik zou deze niet gekocht hebben.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Die zijn voor de vuilbak.
Je kan een kat in de zak kopen als je iets laat opsturen, maar als je het gaat afhalen dan zie je toch zelf ook dat er iets mis is met deze wielset.
Wat de verkoper ook beweerd.
Je kan een kat in de zak kopen als je iets laat opsturen, maar als je het gaat afhalen dan zie je toch zelf ook dat er iets mis is met deze wielset.
Wat de verkoper ook beweerd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zijn duidelijk oververhit geweest door een lange alpen-afdaling, goed te zien op de eerste foto waar zelfs de band is aangedaan. Niet sjiek om deze te verkopen. Kan zijn dat jij het niet gezien hebt, wellicht marktplaats benaderen om jouw kosten te verhalen op basis van een second opinion van een FM.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Pure oplichting.
Bovendien ben je waarschijnlijk niet op de hoogte van het verschil tussen tubewielen en wielen voor draadbanden. Tubewielen zijn voor de gemiddelde recreant uitermate onpraktisch.
Bovendien ben je waarschijnlijk niet op de hoogte van het verschil tussen tubewielen en wielen voor draadbanden. Tubewielen zijn voor de gemiddelde recreant uitermate onpraktisch.
Website: https://www.maatwielen.nl