Ik zoek raad bij de aankoop van mijn eerste koersfiets: de Columbus Pinta of de Haibike Tour RX?
Indien je de Pinta met tiagra uitrust en de tour RX met 105 groep kosten ze beide evenveel (1000 - 1100). Gezien de shimano 105 groep een trap hoger staat als de shimano tiagra groep zou ik denken: ik ga voor de Tour RX. Ik stel me echter vragen bij de wielen (shimano R500), stuurpen, zadel,... (XLC) op de Tour RX. Wielen en andere componenten lijken mij bij de Pinta van een betere kwaliteit... ?
Mijn vraag: Kies ik resoluut voor de 105 groep op de tour RX of ga ik voor de columbus pinta met de tiagra groep die (denk ik) een betere totale kwaliteit heeft?
Bedankt!
Columbus Pinta of Haibike Tour RX?
Zelf heb ik toevallig net de Haibike gekocht, alleen nog niet op gefietst. Bij salden kost die fiets, inclusief korting, 772 euro. Dan zou je voor het geld wat je uitspaart een nieuw setje wielen kopen, mocht je dat nodig vinden.
Zelf kies ik ervoor om de wielen uit te proberen en daarna eventueel nieuwe wielen aan te schaffen. Wel heb ik andere banden eronder gedaan, want die Schwalbe Blizzard lijken me te listig.
Zelf kies ik ervoor om de wielen uit te proberen en daarna eventueel nieuwe wielen aan te schaffen. Wel heb ik andere banden eronder gedaan, want die Schwalbe Blizzard lijken me te listig.