Dag allen,
Ik heb een koga supermetro. Deze staat bekend als een urban bike. Kan ik deze ook gebruiken als gravelbike? Sowieso andere banden ene te een racestuur .
Groet,
Sjiel
Koga supermetro als gravelbike
Uiteraard prima bruikbaar om mee over gravelpaden te fietsen!
Ombouw naar een racestuur is een kostbare operatie. Ik zou eerst proberen hoe het met je huidige stuur bevalt, of kijken naar een stuur met wat meer backsweep, bijvoobeeld een On-One Mary, On-One Geoff of iets anders.
Ombouw naar een racestuur is een kostbare operatie. Ik zou eerst proberen hoe het met je huidige stuur bevalt, of kijken naar een stuur met wat meer backsweep, bijvoobeeld een On-One Mary, On-One Geoff of iets anders.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Wat is het voordeel van deze sturen? Echt mooi zijn ze nietscepticus schreef: ↑22 jun 2021 08:46 Uiteraard prima bruikbaar om mee over gravelpaden te fietsen!
Dat je polsen wat prettiger zitten, en je ellebogen wat meer naar binnen. Kan voor 'gravelen' (lees: lang rechtdoor zonder al te technische passages) een voordeel zijn.
Maar hoe een stuur valt is erg persoonlijk, en ook afhankelijk van de lengte van je bovenbuis.
Maar hoe een stuur valt is erg persoonlijk, en ook afhankelijk van de lengte van je bovenbuis.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"