Opletten voor klanten"service" Bikester
Hallo forum-genoten,
Ik deel graag even mijn recente ervaring bij Bikester, om jullie te waarschuwen voor de klanten"service" die deze webshop aanbiedt:
Nadat ik een korte fietsbroek (Void) had gekocht en ontvangen, bleek deze te zijn gescheurd bij de naad aan de voorzijde. Op een plek waarbij de inscheuring, als je de broek gaat gebruiken en wassen, alleen maar verder gaat inscheuren. Kortom, niet iets waar je een oogje bij kan dichtknijpen.
Bikester klantenservice geraadpleegd. Niet per telefoon of chat, want beide opties bieden ze helaas niet. Op mijn mail kreeg ik na 1 week (!) eindelijk een reactie. Terwijl ik in mijn 1e bericht al een duidelijke foto van het euvel had meegestuurd, moest ik nog meer foto's opsturen. Netjes gedaan en vervolgens opnieuw 1 hele week wachten op reactie. Hierin gaven ze aan dat de broek moest worden opgestuurd zodat ze deze door konden sturen naar Void. Doorlooptijd: "enkele weken". Op mijn reactie of er ook een klantvriendelijkere oplossing voorhanden was, kon ik evt. kiezen uit een waardebon van €15,- of een webshop tegoed van €40,-. Beide absolute geen serieuze opties, aangezien de broek gewoon echt kapot is en €120,- kostte.
De klantenservice bleef onvermurwbaar op mijn verzoeken voor een klantvriendelijkere oplossing. Een ongebruikte broek met een dusdanig euvel, 2x 1 week wachten op hun initiële reactie en vervolgens na retourzending wekenlang wachten op een onduidelijke oplossing, da's gewoon niet echt klant-denken in mijn ogen.
Voor mij in elk geval geen Bikester meer. Webshops zoals bijv. Futurumshop en Mantel bewijzen meer dan alleen een 'dozenschuiver' te zijn bij onverhoopte issues. Denken met je mee, komen je tegemoet. Bij Bikester heb ik geleerd dat dat absoluut niet het geval is. Erg jammer.
Enfin, doe er je voordeel mee!
Ik deel graag even mijn recente ervaring bij Bikester, om jullie te waarschuwen voor de klanten"service" die deze webshop aanbiedt:
Nadat ik een korte fietsbroek (Void) had gekocht en ontvangen, bleek deze te zijn gescheurd bij de naad aan de voorzijde. Op een plek waarbij de inscheuring, als je de broek gaat gebruiken en wassen, alleen maar verder gaat inscheuren. Kortom, niet iets waar je een oogje bij kan dichtknijpen.
Bikester klantenservice geraadpleegd. Niet per telefoon of chat, want beide opties bieden ze helaas niet. Op mijn mail kreeg ik na 1 week (!) eindelijk een reactie. Terwijl ik in mijn 1e bericht al een duidelijke foto van het euvel had meegestuurd, moest ik nog meer foto's opsturen. Netjes gedaan en vervolgens opnieuw 1 hele week wachten op reactie. Hierin gaven ze aan dat de broek moest worden opgestuurd zodat ze deze door konden sturen naar Void. Doorlooptijd: "enkele weken". Op mijn reactie of er ook een klantvriendelijkere oplossing voorhanden was, kon ik evt. kiezen uit een waardebon van €15,- of een webshop tegoed van €40,-. Beide absolute geen serieuze opties, aangezien de broek gewoon echt kapot is en €120,- kostte.
De klantenservice bleef onvermurwbaar op mijn verzoeken voor een klantvriendelijkere oplossing. Een ongebruikte broek met een dusdanig euvel, 2x 1 week wachten op hun initiële reactie en vervolgens na retourzending wekenlang wachten op een onduidelijke oplossing, da's gewoon niet echt klant-denken in mijn ogen.
Voor mij in elk geval geen Bikester meer. Webshops zoals bijv. Futurumshop en Mantel bewijzen meer dan alleen een 'dozenschuiver' te zijn bij onverhoopte issues. Denken met je mee, komen je tegemoet. Bij Bikester heb ik geleerd dat dat absoluut niet het geval is. Erg jammer.
Enfin, doe er je voordeel mee!
Laatst gewijzigd door iroelho op 02 jul 2021 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn ervaring met Futurum en Mantel is idd ook dat dit nette firma's zijn die gaan voor tevreden klanten. Jasje dat na 4 maal gebruik stuk ging (rits), werd keurig teruggestort omdat het niet leverbaar was. En redelijk snel, binnen een paar dagen (mantel), zelfde ervaring met Futurum. Moet zeggen dat ik soms wel eens val voor de lagere prijs van andere shops. Als het 1 of 2 euro scheelt kies ik voor Mantel of Futurum
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Wat heb je Bikester gevraagd in je mail?
- Koop ontbinden ihkv 'wet kopen op afstand'?
- reparatieverzoek?
- vervangend product?
- of alleen een klacht zonder concrete vraag?
- Koop ontbinden ihkv 'wet kopen op afstand'?
- reparatieverzoek?
- vervangend product?
- of alleen een klacht zonder concrete vraag?
Combinatie van klacht indienen en verzoek om ofwel direct geld terug ofwel een vervangend exemplaar, zodat ik niet wekenlang hoef te wachten op een reactie vanuit de fabrikant. Echter, Bikester geeft aan dat er geen andere optie is dan broek terug te sturen zodat zij 'em vervolgens naar de fabrikant doorsturen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Probleem met koop laten ontbinden bij een dergelijke webshop,is dat je wel zelf de verzendkosten dient te betalen. Wanneer het garantie is, dan betaalt de webshop dit.
En de Duitse webshops zijn gewoon niet zo klantvriendelijk als de Hollandse in deze.
En de Duitse webshops zijn gewoon niet zo klantvriendelijk als de Hollandse in deze.
tip: betaal altijd met je credit card en vooral nóóit met Ideal. Bij een creditcard betaling ben je als consument veel beter verzekerd. Je kunt de creditcard maatschappij vragen je geld terug te storten als de leverancier er een potje van maakt. Ideal is alleen maar ideaal voor de winkelier. Die is gegarandeerd van zijn centen, het kan nooit worden terug gestort zonder zijn/haar goedkeuring.
Live fast; die young. mijn blog
Creditcard betaal je bij veel webshops een opslag.