Compatibiliteit Dura ace 9070 shifter met ultegra r8050 / GRX RX815 achterderailleur
Omdat ik binnenkort wat bergjes wil bedwingen wil ik onder het mom van better safe than sorry een 32 of misschien wel een 34 monteren. Ben al bezig geweest met derailleur extenders en een langere kooi voor mijn DA 9070 groepset, maar dat loopt allemaal net niet lekker. Dus lijkt het mij gewoon het makkelijkst om een Ultegra derrie te monteren met een langere kooi. Enige nadeel is dat die, zeker momenteel, niet voor een grijpstuiver te krijgen is, dus wil ik wel zeker weten dat de R8050 werkt met een 9070 shifter.
Als ik onderstaande chart goed begrijp dan zo ik zeggen dat het moet werken toch?
Als ik onderstaande chart goed begrijp dan zo ik zeggen dat het moet werken toch?
Laatst gewijzigd door sjoerdth op 08 jul 2021 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn ervaring is dat de voorraden bij bike24 onwijs schommelen. Zij krijgen regelmatig weer wat spullen binnen maar dat blijft een verrassing. Een aantal keer meegemaakt dat iets na 16 weken terug zou komen en opeens na 3 dagen op voorraad. 2 dagen later alles weer op.
Kortom, sla je slag als daar iets te verkrijgen is.
Bij verschillende importeurs is de levertijd daadwerkelijk oktober of volgend jaar, althans dat zie ik in de portalen. Hoe Bike24 aan de spullen komt geen idee. Grote afnemers zullen wellicht wat meer voorrang krijgen.
Kortom, sla je slag als daar iets te verkrijgen is.
Bij verschillende importeurs is de levertijd daadwerkelijk oktober of volgend jaar, althans dat zie ik in de portalen. Hoe Bike24 aan de spullen komt geen idee. Grote afnemers zullen wellicht wat meer voorrang krijgen.
Ja, je moet snel zijn, zo had Mantel vorige week weer een stapel 11-34 HG800 cassettes liggen, maar die zijn al weer weg, waarvan 1 hier in de schuur. En er is ook een container met Shimano L03A remblokken aangekomen, ik kreeg voorraad alerts van diverse shops. GRX spul is nog steeds schaars, Rose had een batch GRX Di2 shifter sets, nu weg, GRX crankstellen en Di2 derailleurs zijn er wel, en dat is ook wel anders geweest.
Een aantal in de Stelvio regio (ik ken de namen niet uit mijn hoofd) met op de laatste dag de Stelvio van 3 kanten. Voor alle overige dagen zou ik normaal met een 34/28 rijden, maar als ik de Stelvio 3 keer wil doen ga ik volle bak voor het "better safe than sorry" protocol
Ik ben inmiddels voorzien, bij Hopmans hadden ze een Ultgra 34 11-speed, wel verzendkosten, maar dan was hij nog steeds heel betaalbaar i.v.m. de adviesprijs die ze er op andere sites voor vroegen.
Dan heb ik met die GRX derrie net mazzel gehad, bij Rose is hij op voorraad en voor € 230.Woefdram schreef: ↑09 jul 2021 08:27 Ja, je moet snel zijn, zo had Mantel vorige week weer een stapel 11-34 HG800 cassettes liggen, maar die zijn al weer weg, waarvan 1 hier in de schuur. En er is ook een container met Shimano L03A remblokken aangekomen, ik kreeg voorraad alerts van diverse shops. GRX spul is nog steeds schaars, Rose had een batch GRX Di2 shifter sets, nu weg, GRX crankstellen en Di2 derailleurs zijn er wel, en dat is ook wel anders geweest.
Ik heb het boeltje gisteren geïnstalleerd, ging allemaal prima, stelschroefje nog een beetje moeten aandraaien zodat de 30 en de 34 ook bruikbaar zijn en ik denk dat ie nog een klein beetje getweaked moet worden want af en toe maakt ie nog een beetje een vies geluidje voordat hij naar het volgende tandwiel gaat.
Wat wel een dingetje is, waar ik geen weet van had, is dat het "nieuwe spul" een setting heeft waarmee standaard cross chaining wordt voorkomen als je hem voor op het kleine blad hebt. Normaal gesproken kun je die setting aanpassen met e-tube, maar als je een oudere batterij hebt dan bestaat deze setting niet. Dat houdt dus in dat je achter de kleinste 2 tandwielen niet kan gebruiken. Als je ketting groot/klein ligt en je schakelt voor terug naar klein dan schakelt hij achter ook meteen 2 tandwielen.
In de praktijk zal het niet echt uitmaken, al weet ik uit ervaring dat als je van vlak/afdaling ineens plotseling tegen een muur aan rijdt je wel eens wild schakelt zonder aan kettinglijnen te denken
Wat wel een dingetje is, waar ik geen weet van had, is dat het "nieuwe spul" een setting heeft waarmee standaard cross chaining wordt voorkomen als je hem voor op het kleine blad hebt. Normaal gesproken kun je die setting aanpassen met e-tube, maar als je een oudere batterij hebt dan bestaat deze setting niet. Dat houdt dus in dat je achter de kleinste 2 tandwielen niet kan gebruiken. Als je ketting groot/klein ligt en je schakelt voor terug naar klein dan schakelt hij achter ook meteen 2 tandwielen.
In de praktijk zal het niet echt uitmaken, al weet ik uit ervaring dat als je van vlak/afdaling ineens plotseling tegen een muur aan rijdt je wel eens wild schakelt zonder aan kettinglijnen te denken