Revoloop Race of Schwalbe Aerothan Race binnband?
Afgelopen weekend lek gereden. Als vervanger een eenvoudige binnenband er in gelegd.
Maar ik wil eigenlijk beide binnenbanden vervangen. Nu heb ik gekeken wat eventueel interessant kan zijn. Fiets zelf drie keer per week recreatief alleen in de zomer. In de winter fiets ik binnen op de Tacx.
Heb de 'oude' 700 x 23C Continental Grand Prix 4000S II als buitenband. Nu heb ik gekeken wat interessant kan zijn en ik te denken aan de Revoloop Race 40mm of de Schwalbe Aerothan Race https://www.fiets.nl/2020/10/08/schwalb ... mag-wegen/
Nu heb ik geen idee of ik het verschil ga merken tussen dit en bijvoorbeeld een Schwalbe SV15 butyl bandje. In mijn portemonnee ga ik het verschil in ieder geval voelen. Mocht ik voor de hippe dure binnenband gaan welke zouden jullie dan adviseren. De Revoloop Race of de Schwalbe Aerothan Race?
Maar ik wil eigenlijk beide binnenbanden vervangen. Nu heb ik gekeken wat eventueel interessant kan zijn. Fiets zelf drie keer per week recreatief alleen in de zomer. In de winter fiets ik binnen op de Tacx.
Heb de 'oude' 700 x 23C Continental Grand Prix 4000S II als buitenband. Nu heb ik gekeken wat interessant kan zijn en ik te denken aan de Revoloop Race 40mm of de Schwalbe Aerothan Race https://www.fiets.nl/2020/10/08/schwalb ... mag-wegen/
Nu heb ik geen idee of ik het verschil ga merken tussen dit en bijvoorbeeld een Schwalbe SV15 butyl bandje. In mijn portemonnee ga ik het verschil in ieder geval voelen. Mocht ik voor de hippe dure binnenband gaan welke zouden jullie dan adviseren. De Revoloop Race of de Schwalbe Aerothan Race?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13978
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zie het als een latex band die langer hard blijft en lichter is.
Of het dat jouw waard is, dat is de vraag.
Het zijn best mooie bandjes, sterk ook, maar een beetje laat met de opkomst van tubeless.
Of het dat jouw waard is, dat is de vraag.
Het zijn best mooie bandjes, sterk ook, maar een beetje laat met de opkomst van tubeless.
Je kunt snel best wel wat grammen besparen door over te stappen op die lichtgewicht binnenbandjes. Zelf rijd ik met de Tubolito. Maar ik vermoed dat de Schwalbe dezelfde kwaliteit biedt. Die gewichtsbesparing heeft dan wel een prijs maar dat had je al opgemerkt.
Ik weet niet of je de Schwalbe's kunt plakken als je lekrijdt. De Tubo's in ieder geval wel. Als heb ik al gemerkt dat gaatjes vaak heel miniem zijn (groot voordeel t.o.v. butyl IMO). Dat spul is gewoon ontzettend taai.
En in de test van Tour magazine waren de Tubo's volgens mij beter dan de Revoloops. Dus die misschien sowieso links laten liggen?
Ik weet niet of je de Schwalbe's kunt plakken als je lekrijdt. De Tubo's in ieder geval wel. Als heb ik al gemerkt dat gaatjes vaak heel miniem zijn (groot voordeel t.o.v. butyl IMO). Dat spul is gewoon ontzettend taai.
En in de test van Tour magazine waren de Tubo's volgens mij beter dan de Revoloops. Dus die misschien sowieso links laten liggen?
Ride bikes, not tanks!
Heb geen ervaring met andere binnenbanden dan de standaard Schwalbe binnenbanden. Misschien is mijn vraag niet correct. Ga ik het verschil merken?amclassic-fan schreef: ↑11 jul 2021 19:39 Wat voor verschil ben je naar op zoek buiten een lichtere portemonnee? Vervangings/slijtage onderdelen 'upgraden' is in de long running niet de meest economisch efficiënte keuze.
Dat vraag ik mij dus af. Kan die afweging moeilijk maken.
Want het effect heb je pas als je met andere banden rijdt? Andere banden passen trouwens niet onder deze fiets
Heb geen ervaring met latex banden maar zoals ik het lees klopt dit met je reactie.wasbeer2006 schreef: ↑12 jul 2021 09:55 Zie het als een latex band die langer hard blijft en lichter is.
Of het dat jouw waard is, dat is de vraag.
Het zijn best mooie bandjes, sterk ook, maar een beetje laat met de opkomst van tubeless.
Op zich is gewichtsbesparing niet het doel. Kwam toevallig deze binnenbanden tegen en dan ben ik benieuwd waar het prijsverschil in zit. Heb hier nu wel een idee bij maar ik kan helaas niet bepalen of ik blij van deze aankoop ga worden. De verschillen zijn mij nog niet geheel duidelijk. Ik lees ook verschillende verhalen over de Tubolito maar ik kan ze mee nemen in mijn overweging. Zal je ze mij aanbevelen?leon1 schreef: ↑12 jul 2021 11:20 Je kunt snel best wel wat grammen besparen door over te stappen op die lichtgewicht binnenbandjes. Zelf rijd ik met de Tubolito. Maar ik vermoed dat de Schwalbe dezelfde kwaliteit biedt. Die gewichtsbesparing heeft dan wel een prijs maar dat had je al opgemerkt.
Ik weet niet of je de Schwalbe's kunt plakken als je lekrijdt. De Tubo's in ieder geval wel. Als heb ik al gemerkt dat gaatjes vaak heel miniem zijn (groot voordeel t.o.v. butyl IMO). Dat spul is gewoon ontzettend taai.
En in de test van Tour magazine waren de Tubo's volgens mij beter dan de Revoloops. Dus die misschien sowieso links laten liggen?
Schwalbe schijnt een patch kit te hebbenhttps://www.velozine.nl/nieuws/vernieuw ... innenband/
Het zal onder de streep weinig uitmaken welk merk je kiest. Ik was in het begin ook huiverig . Voor de kwetsbaarheid en dan ook nog in relatie tot de prijs. Dus ik heb de eerste ritten ook op eieren gereden.
Maar mijn huivering voor dit type binnenband was totaal ongegrond. Ik heb nu ervaring met 'lekrijden' en merk dat ze uitermate stevig zijn waardoor ik lekken pas heb gemerkt op het moment dat ik alweer thuis ben waar een butyl binnenbandje waarschijnlijk vrij snel leeg zou zijn. Dan heb ik het natuurlijk over kleine prikjes. Een flink stuk glas krijgt natuurlijk alles kapot.
En ik kan niets zeggen over de prijs. Ik weet niet hoe diep ieder zijn zakken zijn. De een zal iemand voor gek verklaren om €20/€30 voor een binnenbandje te betalen.
Qua rijbeleving vind ik de Tubo's stugger dan normale butyl bandjes. Dat viel meteen op na de eerste rit. Mogelijk omdat het materiaal ook stugger is. tenminste, dat is mijn eigen verklaring. Dus als je soepelheid zoekt dan zou ik misschien niet voor dit materiaal kiezen.
Maar mijn huivering voor dit type binnenband was totaal ongegrond. Ik heb nu ervaring met 'lekrijden' en merk dat ze uitermate stevig zijn waardoor ik lekken pas heb gemerkt op het moment dat ik alweer thuis ben waar een butyl binnenbandje waarschijnlijk vrij snel leeg zou zijn. Dan heb ik het natuurlijk over kleine prikjes. Een flink stuk glas krijgt natuurlijk alles kapot.
En ik kan niets zeggen over de prijs. Ik weet niet hoe diep ieder zijn zakken zijn. De een zal iemand voor gek verklaren om €20/€30 voor een binnenbandje te betalen.
Qua rijbeleving vind ik de Tubo's stugger dan normale butyl bandjes. Dat viel meteen op na de eerste rit. Mogelijk omdat het materiaal ook stugger is. tenminste, dat is mijn eigen verklaring. Dus als je soepelheid zoekt dan zou ik misschien niet voor dit materiaal kiezen.
Ride bikes, not tanks!
PS: en waar anderen hier de Tubo's als reserve aan boord hebben vanwege hoe klein ze zijn heb ik een lichtgewicht butyl bandje als reserve mee. Omdat die Tubo's toch met voorzichtigheid gemonteerd moeten worden. En onderweg een bandje vervangen geeft toch altijd een beetje stress. En ik las ergens anders dat een CO2 patroon leegschieten in een Tubo-achtige binnenband niet erg lukte.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13978
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is maar wat je gewend bent. Een licht/goed binnenbandje doet echt wel wat met de rijervaring. Bv een latex biba is echt wel een stuk fijner dan een zware normale. En hoe breder de banden hoe meer het effect.
Sterker ik vind het heel gek dat mensen met fietsen van behoorlijke bedragen op een biba van 3 euro gaan rijden. Voor een artikel waar je 2 of 3 jaar mee doet.
Het is een extreem goedkope gewichtsbesparing.
Sterker ik vind het heel gek dat mensen met fietsen van behoorlijke bedragen op een biba van 3 euro gaan rijden. Voor een artikel waar je 2 of 3 jaar mee doet.
Het is een extreem goedkope gewichtsbesparing.
De kwetsbaarheid is niet mijn grootste vraagteken. Het is voornamelijk of ik het verschil ga merken.leon1 schreef: ↑14 jul 2021 09:11 Het zal onder de streep weinig uitmaken welk merk je kiest. Ik was in het begin ook huiverig . Voor de kwetsbaarheid en dan ook nog in relatie tot de prijs. Dus ik heb de eerste ritten ook op eieren gereden.
Maar mijn huivering voor dit type binnenband was totaal ongegrond. Ik heb nu ervaring met 'lekrijden' en merk dat ze uitermate stevig zijn waardoor ik lekken pas heb gemerkt op het moment dat ik alweer thuis ben waar een butyl binnenbandje waarschijnlijk vrij snel leeg zou zijn. Dan heb ik het natuurlijk over kleine prikjes. Een flink stuk glas krijgt natuurlijk alles kapot.
En ik kan niets zeggen over de prijs. Ik weet niet hoe diep ieder zijn zakken zijn. De een zal iemand voor gek verklaren om €20/€30 voor een binnenbandje te betalen.
Qua rijbeleving vind ik de Tubo's stugger dan normale butyl bandjes. Dat viel meteen op na de eerste rit. Mogelijk omdat het materiaal ook stugger is. tenminste, dat is mijn eigen verklaring. Dus als je soepelheid zoekt dan zou ik misschien niet voor dit materiaal kiezen.
PS: en waar anderen hier de Tubo's als reserve aan boord hebben vanwege hoe klein ze zijn heb ik een lichtgewicht butyl bandje als reserve mee. Omdat die Tubo's toch met voorzichtigheid gemonteerd moeten worden. En onderweg een bandje vervangen geeft toch altijd een beetje stress. En ik las ergens anders dat een CO2 patroon leegschieten in een Tubo-achtige binnenband niet erg lukte.
Soepelheid en stugheid vind ik lastig naar mijn eigen ervaring te vertalen. Kan het domweg in relatie met een fietsen wat lastig plaatsen. Mocht het over auto's gaan dan weet ik wel wat een stugger onderstel betekent en voelt
Een dergelijke binnenband zal ik niet meenemen met het argument dat het klein en compact juist om de reden die jij noemt. Je dient toch met iets meer factoren rekening te houden met deze binnenband dan met een gemiddelde butyl band.
Heb helaas ook geen ervaring met een latex binnenband. Deel wel jouw gedachte dat het misschien gek ik is dat je een dure fiets hebt en dan op sommige onderdelen gaat beknibbelen. De dure koffiemachine en goedkope koffiebonen begint wel een klassieke discussie te wordenwasbeer2006 schreef: ↑14 jul 2021 11:33 Het is maar wat je gewend bent. Een licht/goed binnenbandje doet echt wel wat met de rijervaring. Bv een latex biba is echt wel een stuk fijner dan een zware normale. En hoe breder de banden hoe meer het effect.
Sterker ik vind het heel gek dat mensen met fietsen van behoorlijke bedragen op een biba van 3 euro gaan rijden. Voor een artikel waar je 2 of 3 jaar mee doet.
Het is een extreem goedkope gewichtsbesparing.
Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat deze uitgave voor mij logisch is.