TREK douane SL5 kraken met schakelen
"Kraken" is een lastig geluid om vanachter een toetsenbord te diagnosticeren
.
Bijgeluiden bij schakelen zijn over het algemeen een kwestie van incorrecte afstelling. Vrij gemakkelijk op te lossen dus, na zelf wat tutorials op YouTube te hebben gekeken of door de fietsenmaker.
Hoe is verder de staat van onderhoud?
Bijgeluiden bij schakelen zijn over het algemeen een kwestie van incorrecte afstelling. Vrij gemakkelijk op te lossen dus, na zelf wat tutorials op YouTube te hebben gekeken of door de fietsenmaker.
Hoe is verder de staat van onderhoud?
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Op een oude fiets wel?
Dat is je zeker verteld door iemand met een Ultegra groep van 10, 15 jaar geleden?
Een kennis van mij vond het eerst ook maar niks dat ik mijn fiets met een nieuwe 105 R7000 groep ging afmonteren. Zijn Ultegra 6700 groep zou zoveel beter schakelen... Ik heb hem een proefritje laten maken en hij was overtuigd dat zijn Ultegra groep daar niet aan kon tippen!

De voornaamste penalty van R7000 tov R8000 is het extra gewicht. Schakelprestaties zijn vrijwel gelijk.
Was voordien ook al het geval. Op mijn oude Trek zit een combinatie van 105 shifters en Ultegra derailleur. Schakelt probleemloos.Spykerracing90 schreef: ↑13 jul 2021 10:22 De voornaamste penalty van R7000 tov R8000 is het extra gewicht. Schakelprestaties zijn vrijwel gelijk.
Fiets is enkel op hellend terrein in gebruik, dus vaak al eens schakelen onder belasting.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Waar hoor je dat dan allemaal?
Hmm er is al veel geroepen in dit draadje,
Misschien een kleine toevoeging, op ervaring.
Als je een ultegra groep hebt en je zet daar een 105 cassette in omdat de gebruikelijke ultegra cassettes uit voorraad zijn.
Ik vond het persoonlijk tegenvallen(Tijdens het proefritje door de garage), niet slecht, maar minder vloeiend en minder direct. En met bij geluiden.
(Ja de ketting was ook vervangen en van gelijke type.)
Nu tijdens de ritjes buiten is het te verwaarlozen, als alles weer in voorraad komt en alle kettingen en cassettes zijn weer versleten koop ik graag weer de sram 1170 series, helaas die hebben geen 11-30.
Misschien een kleine toevoeging, op ervaring.
Als je een ultegra groep hebt en je zet daar een 105 cassette in omdat de gebruikelijke ultegra cassettes uit voorraad zijn.
Ik vond het persoonlijk tegenvallen(Tijdens het proefritje door de garage), niet slecht, maar minder vloeiend en minder direct. En met bij geluiden.
(Ja de ketting was ook vervangen en van gelijke type.)
Nu tijdens de ritjes buiten is het te verwaarlozen, als alles weer in voorraad komt en alle kettingen en cassettes zijn weer versleten koop ik graag weer de sram 1170 series, helaas die hebben geen 11-30.
Ik rij al jaren met 105 cassette op een voor de rest Ultegra groep. Dat gaat perfect.
Prijs kwaliteit is 105 gewoon de beste groep, al zou Tiagra tegenwoordig die eer kunnen opeisen.
Prijs kwaliteit is 105 gewoon de beste groep, al zou Tiagra tegenwoordig die eer kunnen opeisen.