Ergste is dat die set pas 3 maanden oud is, mijn oude wielen begon de remrand slechter te worden, carbon kap laat los. Dus nieuwe set gekocht, blij mee en nu kapot (gelukkig heb ik de oude set nog).
Ik rij met Shimano Dura Ace WH-R9100 C24 wielen. Aluminium remrand en lage velg, clincher.
Nu op zoek naar een nieuwe wielset, heb achterwiel bij Salden gebracht. Kijken wat eruit rolt. Monteur keek er bedenkelijk bij maar durfde 1-2-3 geen ja of nee te zeggen.
Mijn wensen zijn als volgt:
- * Budget €800-€1200
* Velgrem
* Voorkeur alu remrand, geen must
* Niet hoger dan 50mm
* Clincher/Tubeless
* Snelspanners
Mijn opties zijn:
- 1. Zelfde set DA WH-R9100
2. Fulcrum =17111&spec[]=15151&spec[]=21538&spec[]=22027]Wind 40C
3. Supra RCA 55
4. Edco Allroad 50mm
Optie 2 (Fulcrum) is beetje goedkoper maar dat is betrekkelijk. Nieuwe binnenbanden en dan is het verschil weer weg. - 1555gram €949
Optie 3 (Supra) is bijna de goedkoopste, wel de zwaarste. - 1785gram €749
Optie 4 (Edco) kost het minst en wordt ook nog eens met remblokken geleverd. -1590gram €699
Alleen bij de DA wielen kan ik de binnenbanden hergebruiken, dus ook nog paar biba's meebestellen, extra Tubolito voor onderweg voor optie 2, 3 en 4. Ik rij met latex binnenbanden en die zijn ook vanaf €13,- ongeveer. 3x biba en 1 tubolito = €65 ongeveer. Ventielverlengers? Twijfel!
Wat nu doen? De duurste optie is de beste, maar tsja, ook de duurste. De goedkoopste lijkt misschien de verstandigste keuze, licht, betaalbaar, wel "ouderwetse" spaken met gebogen kop. n de aard van de zaak iets meer vatbaar voor breuk. Rest is allemaal straight pull spaken.