Korte fietsbroek lente/herfst
Die Castelli 'Omloop' is inderdaad een fijne broek. Tegenwoordig heet die 'Nanoflex Pro Race'.
@ nijkie De uitvoering hiervan met lange pijpen (Nanoflex Pro 2), is een winterbroek (ook heel fijn!). Wat minder warm is dan de 'Tutto Nano' met lange pijpen, maar of je dat een zomerbroek wil noemen .....
@ nijkie De uitvoering hiervan met lange pijpen (Nanoflex Pro 2), is een winterbroek (ook heel fijn!). Wat minder warm is dan de 'Tutto Nano' met lange pijpen, maar of je dat een zomerbroek wil noemen .....
Dank voor de uitlegJanjan schreef: ↑08 aug 2021 19:17 Die Castelli 'Omloop' is inderdaad een fijne broek. Tegenwoordig heet die 'Nanoflex Pro Race'.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Sportful Fiandre, the name says it all.
Vraag is wat je bedoelt met lente en herfst. Ik doe dat altijd gewoon met een zomerbroekje, eventueel met beenstukken. Pas als de temperatuur naar onder de 5 graden zakt, durf ik m'n dikkere winterbroek aandoen. En een doekje om de gevoelige zone wat extra warm te houden.
Als je een dikkere broek draagt, heb je dan niet extra koud aan het stuk blote been?
Als je een dikkere broek draagt, heb je dan niet extra koud aan het stuk blote been?
Ik kan de Omloop prima aanbevelen. Fijne broek. Stof is dikker en de pijpen zijn langer. Dat laatste moet je wel aan kunnen wennen trouwens. Ik vind het prima. Maar ik lees ook wel reacties dat mensen het helemaal niet prettig vinden dat de broek in je knieholte zit.
Ride bikes, not tanks!
castelli tutto nano,
de broek is 3/4 lengte maar heeft ook een dikkere stof, als ik m opnieuw zou kopen zou ik een ietsjes dunnere kopen.
de 3/4 broek zou ik ook kunnen vervangen voor een iets dikkere broek kort zoals de fiandra/omloop, desnoods met dunne beenstukken.
van warm tot koud:
korte broek
korte broek dunne beenstukken
3/4 broek (stof is ook dikker)
winterbroek
de broek is 3/4 lengte maar heeft ook een dikkere stof, als ik m opnieuw zou kopen zou ik een ietsjes dunnere kopen.
de 3/4 broek zou ik ook kunnen vervangen voor een iets dikkere broek kort zoals de fiandra/omloop, desnoods met dunne beenstukken.
van warm tot koud:
korte broek
korte broek dunne beenstukken
3/4 broek (stof is ook dikker)
winterbroek