Beste fietsvrienden,
Ik tijfel tussen de aankoop van de volgende fietsen:
Cube Agree Pro:
Frame: HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable
Voorvork: Easton EC70 SL CNT Carbon
Balhoofdstel: FSA Orbit Z-T
Stuurpen: FSA OS190 Oversized
Stuur: FSA Wing Compact Oversized
Grip: CUBE Grip Control
Derailleur achter: Shimano Ultegra RD-6700GS
Derailleur voor: Shimano Ultegra FD-6700, Clamp 34.9mm
Shifters: Shimano Ultegra ST-6700 10-speed
Remmen: Shimano Ultegra BR-6700
Cranckstel: FSA Gossamer Pro Megaexo 50*34, Press-Fit BB
Cassette: Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Ketting: Shimano Ultegra CN-6700
Wielset: Easton Vista SL
Buitenbanden: Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622
Binnenbanden: Schwalbe RR light SV20
Pedalen: none
Zadel: RFR Natural Shape 0.1 R
Zadelpen: FSA SL280 31.6mm
Zadelpenklem: Scape Close 34.9mm
Gewicht: 8,15 kg
en
de Focus Culebro 2010
BOTTOM BRACKET: FSA BB30, oversized Mega Exo
BRAKES: Shimano Ultegra 6700
CASSETTE: Shimano Ultegra, 12-25T
CHAIN: CN-6700
CRANKSET: FSA Energy, 50/34T
FORK: Focus Carbon fork w/ Carbon steerer
FRAME: New Hydroform Technology, tapered Headtube, smooth welded, triple butted, 3D dropouts
FRONT DERAILLEUR: Shimano Ultegra 6700
GRIPS/TAPE: Vibration damping high-density polyurethane padded bar tape
HANDLEBAR: Concept SL
HEADSET: Alloy, A-Head, Concept Extreme
LEVERS: Shimano Ultegra 6700
PEDALS: NA
RACK MOUNTS: None
REAR DERAILLEUR: Shimano Ultegra 6700
SADDLE: Concept SL
SEATPOST: Concept Extreme
SHIFTERS: Shimano Ultegra 6700
STEM: Concept Extreme Alloy, A-Head
TIRES: Continental Ultra Sport, foldable
WHEELSET: Fulcrum Racing 7
IK vind ze alletwee mooi dus dat is geen issue. Ik lees hier weleens dat Cube een wat andere geometrie heeft, dan gemiddeld. Heeft iemand hier meer informatie over? Overigens houd ik ervan om een zwaar verzet te trappen op de Hollandse polderwegen. In dat licht lijkt het mij handiger om een triple te nemen, omdat hje naar mijn idee met een 30 op de triple meer wegtrapt dan de 34 op de compact.
Ik zie uit naar jullie mening.
Dank.
Bram
Cube Agree Pro vs Focus Culebro
Volgens mij is de Cube Agree wat "sportiever" in de zin dat je er wat gestrekter op zit. De bovenbuis is horizontaal gemeten iets langer. Roadbike.de testte de Culebro oa met de Cube Streamer. De Culebro weegt 8,8 kg tegen ca 8,2 voor de Agree.
Verder zijn het toch allebei prima fietsen met een mooie afmontage.
Verder zijn het toch allebei prima fietsen met een mooie afmontage.
RemBramt schreef: Overigens houd ik ervan om een zwaar verzet te trappen op de Hollandse polderwegen. In dat licht lijkt het mij handiger om een triple te nemen, omdat hje naar mijn idee met een 30 op de triple meer wegtrapt dan de 34 op de compact.
Een triple nemen, omdat je graag zwaar trapt? Je bedoelt een dubbel nemen, ipv de compacts op beide fietsen?
Aan de andere kant heb je het wel over 30 en 34. Ik snap het niet.
Ik kan tussen de fietsen zelf niet veel verschil vinden. Het zal dus echt afhangen van een testrit (al is er een lichte voorkeur voor de Eastons, vanwege de bekende Fulcrum-ratel)
Ik zal het toelichten:
op een triple zit een 50-39-30, op een compact doorgaans 50-34. Voorbeeld: Die 30-12 op de triple trapt toch zwaarder dan die die 34-12 van de compact. Hoe minder pionnetjes hoe zwaarder de fietst trapt?
op een triple zit een 50-39-30, op een compact doorgaans 50-34. Voorbeeld: Die 30-12 op de triple trapt toch zwaarder dan die die 34-12 van de compact. Hoe minder pionnetjes hoe zwaarder de fietst trapt?
Fietsen is gaaf!
Wellicht haal je zaken door elkaar: voor groter is zwaarder, achter groter is lichter. Een 30-11 is zwaarder dan een 30-12. Een 30-12 is lichter dan een 34-12.
RemBramt schreef:Ik zal het toelichten:
op een triple zit een 50-39-30, op een compact doorgaans 50-34. Voorbeeld: Die 30-12 op de triple trapt toch zwaarder dan die die 34-12 van de compact. Hoe minder pionnetjes hoe zwaarder de fietst trapt?
een triple is toch 53 buitenblad? of zeg ik nu iets heel doms?