Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Agree Pro vs Focus Culebro

rembramt
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2010 10:49

rembramt 19 mei 2010 12:44

Beste fietsvrienden,

Ik tijfel tussen de aankoop van de volgende fietsen:

Cube Agree Pro:

Frame: HPA 7005 Hydroformed Triple Butted, Advanced Inner Cable
Voorvork: Easton EC70 SL CNT Carbon
Balhoofdstel: FSA Orbit Z-T
Stuurpen: FSA OS190 Oversized
Stuur: FSA Wing Compact Oversized
Grip: CUBE Grip Control
Derailleur achter: Shimano Ultegra RD-6700GS
Derailleur voor: Shimano Ultegra FD-6700, Clamp 34.9mm
Shifters: Shimano Ultegra ST-6700 10-speed
Remmen: Shimano Ultegra BR-6700
Cranckstel: FSA Gossamer Pro Megaexo 50*34, Press-Fit BB
Cassette: Shimano Ultegra CS-6700 12-25, 10-speed
Ketting: Shimano Ultegra CN-6700
Wielset: Easton Vista SL
Buitenbanden: Schwalbe Ultremo R Kevlar 23x622
Binnenbanden: Schwalbe RR light SV20
Pedalen: none
Zadel: RFR Natural Shape 0.1 R
Zadelpen: FSA SL280 31.6mm
Zadelpenklem: Scape Close 34.9mm
Gewicht: 8,15 kg

en

de Focus Culebro 2010

BOTTOM BRACKET: FSA BB30, oversized Mega Exo

BRAKES: Shimano Ultegra 6700

CASSETTE: Shimano Ultegra, 12-25T

CHAIN: CN-6700

CRANKSET: FSA Energy, 50/34T

FORK: Focus Carbon fork w/ Carbon steerer

FRAME: New Hydroform Technology, tapered Headtube, smooth welded, triple butted, 3D dropouts

FRONT DERAILLEUR: Shimano Ultegra 6700

GRIPS/TAPE: Vibration damping high-density polyurethane padded bar tape

HANDLEBAR: Concept SL

HEADSET: Alloy, A-Head, Concept Extreme

LEVERS: Shimano Ultegra 6700

PEDALS: NA

RACK MOUNTS: None

REAR DERAILLEUR: Shimano Ultegra 6700

SADDLE: Concept SL

SEATPOST: Concept Extreme

SHIFTERS: Shimano Ultegra 6700

STEM: Concept Extreme Alloy, A-Head

TIRES: Continental Ultra Sport, foldable

WHEELSET: Fulcrum Racing 7


IK vind ze alletwee mooi dus dat is geen issue. Ik lees hier weleens dat Cube een wat andere geometrie heeft, dan gemiddeld. Heeft iemand hier meer informatie over? Overigens houd ik ervan om een zwaar verzet te trappen op de Hollandse polderwegen. In dat licht lijkt het mij handiger om een triple te nemen, omdat hje naar mijn idee met een 30 op de triple meer wegtrapt dan de 34 op de compact.

Ik zie uit naar jullie mening.

Dank.

Bram
Fietsen is gaaf!

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 20 mei 2010 16:02

Volgens mij is de Cube Agree wat "sportiever" in de zin dat je er wat gestrekter op zit. De bovenbuis is horizontaal gemeten iets langer. Roadbike.de testte de Culebro oa met de Cube Streamer. De Culebro weegt 8,8 kg tegen ca 8,2 voor de Agree.
Verder zijn het toch allebei prima fietsen met een mooie afmontage.

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 20 mei 2010 17:24

Cube is mooier, zag hem gisateren staan bij de FM ik ben geen cube-liefhebber......maar mooie fiets. Alleen ander zadel erop!

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 20 mei 2010 17:34

RemBramt schreef: Overigens houd ik ervan om een zwaar verzet te trappen op de Hollandse polderwegen. In dat licht lijkt het mij handiger om een triple te nemen, omdat hje naar mijn idee met een 30 op de triple meer wegtrapt dan de 34 op de compact.


Een triple nemen, omdat je graag zwaar trapt? Je bedoelt een dubbel nemen, ipv de compacts op beide fietsen?

Aan de andere kant heb je het wel over 30 en 34. Ik snap het niet.

Ik kan tussen de fietsen zelf niet veel verschil vinden. Het zal dus echt afhangen van een testrit (al is er een lichte voorkeur voor de Eastons, vanwege de bekende Fulcrum-ratel)
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

rembramt
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2010 10:49

rembramt 20 mei 2010 17:42

Ik zal het toelichten:

op een triple zit een 50-39-30, op een compact doorgaans 50-34. Voorbeeld: Die 30-12 op de triple trapt toch zwaarder dan die die 34-12 van de compact. Hoe minder pionnetjes hoe zwaarder de fietst trapt?
Fietsen is gaaf!

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 20 mei 2010 17:58

Wellicht haal je zaken door elkaar: voor groter is zwaarder, achter groter is lichter. Een 30-11 is zwaarder dan een 30-12. Een 30-12 is lichter dan een 34-12.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 20 mei 2010 20:32

RemBramt schreef:Ik zal het toelichten:

op een triple zit een 50-39-30, op een compact doorgaans 50-34. Voorbeeld: Die 30-12 op de triple trapt toch zwaarder dan die die 34-12 van de compact. Hoe minder pionnetjes hoe zwaarder de fietst trapt?


een triple is toch 53 buitenblad? of zeg ik nu iets heel doms?

rembramt
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 feb 2010 10:49

rembramt 21 mei 2010 10:31

vaak is de verdeling als volgt: Triple: 52/39/30 Compact: 50/34., maar idd ik dacht dat je voor ook een klein aantal pionnetjes nodig had om een groot verzet te trappen.
Fietsen is gaaf!

Plaats reactie