Kilometers klimmen en dalen
Dat dacht ik ook.
Uploaden in een programma wat ook het hoogteprofiel tegen kilometers wegzet in een grafiek.
Dan kun je makkelijk zien hoeveel je moet klimmen en dalen.
(en waar je die 10 kilometer uit je berekening ben verloren.
)
Uploaden in een programma wat ook het hoogteprofiel tegen kilometers wegzet in een grafiek.
Dan kun je makkelijk zien hoeveel je moet klimmen en dalen.
(en waar je die 10 kilometer uit je berekening ben verloren.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ben ik 10km verloren? 35+55+10=100 (?)
Maar misschien is mijn vraag niet duidelijk genoeg. Ik snap het principe van het hoogte profiel, vele programma's kunnen dit. Wat ik wil, is getallen. Dus hoeveel kilometer omhoog, hoeveel omlaag. Het liefst nog gescheiden in percentages, dus 10km@+1% , 20km@+6% , 12km@-4% , etc. En dat dan berekend over heel de route.
Maar misschien is mijn vraag niet duidelijk genoeg. Ik snap het principe van het hoogte profiel, vele programma's kunnen dit. Wat ik wil, is getallen. Dus hoeveel kilometer omhoog, hoeveel omlaag. Het liefst nog gescheiden in percentages, dus 10km@+1% , 20km@+6% , 12km@-4% , etc. En dat dan berekend over heel de route.
Oeps, ergens heb ik zelf verkeerd gelezen.
Mea culpa.
(volgende keer zal ik mijn bril weer eens opzetten, ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Goudhaantje
- Forum-lid
Als je een route maakt in Strava, dan kan je deze vervolgens openen met Veloviewer (plugin). Dan weet je alles.
Volgens mij kan Ridewithgps dit ook.
Weliswaar ontbreekt bij RidewithGPS het totaal aantal klimmende en dalende km's, maar per klim/afdaling wordt wel het aantal km's, hm's en het bijbehorende stijgingspercentage getoond. Zoals te zien is bij m'n rondje (vanuit Bourg d'Oisans) over de Col du Glandon, Lacets de Montvernier en Col de la Croix-de-Fer...
![Afbeelding](https://i.ibb.co/G99Wx1B/Rw-GPS-info.png)
![Afbeelding](https://i.ibb.co/G99Wx1B/Rw-GPS-info.png)