Velghoogte
42mm velgen? Hoezo? breedte. hoogte? hoe moeilijk is het om dat te vermelden?
https://cycling.vlaanderen/magazine/nie ... velghoogte
Dat was wel moeilijk te vinden: 3 trefwoorden, Google, 1 klik.
Dat was wel moeilijk te vinden: 3 trefwoorden, Google, 1 klik.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Staat de UCI met meetlint voor de velgen bij de start van nieuwelingenwedstrijden in België?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
I wouldn’t put it past them…
- thestudent
- Forum-lid HC
Er is bij dat soort wedstrijden nog best regelmatig verzetscontrole. En dan heb je maar 1 oplettende controleur nodig. Als er iets met 42 op die velgen staat hoeven ze niet eens te meten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Verzettencontrole wordt nog heel regelmatig gedaan, zeker bij de grotere wedstrijden.
Ik denk wel niet dat de officials de velghoogte heel nauwgezet controleren, ik heb het in elk geval nog nooit iemand echt zien opmeten.
Wat wel ooit gebeurd is, is dat andere renners (of ouders en supporters) klacht indienen tegen een concurrent en dan kunnen de officials natuurlijk niet anders dan een en ander te controleren. Maar dan gaat het niet over 2mm natuurlijk.
Ik denk wel niet dat de officials de velghoogte heel nauwgezet controleren, ik heb het in elk geval nog nooit iemand echt zien opmeten.
Wat wel ooit gebeurd is, is dat andere renners (of ouders en supporters) klacht indienen tegen een concurrent en dan kunnen de officials natuurlijk niet anders dan een en ander te controleren. Maar dan gaat het niet over 2mm natuurlijk.