Retourpakket is kwijt bij Futurumshop
Ik heb een fietstrainer geretourneerd naar Futurumshop. De doos had ik niet open gehad (eerst getest bij een vriend of deze me beviel ivm twijfel), dus dat zou een simpele procedure moeten zijn, dacht ik. De track and trace geeft aan dat het de 5e bezorgd is.
Gisteren had ik nog niks gehoord, dus maar eens gebeld. Blijkt het pakket niet te vinden. Diegene aan de telefoon kon het niet oplossen, maar zijn manager wel en die was er nog. Ik zou dezelfde dag of anders vanochtend bericht krijgen dat het opgelost was. Eind van de middag nog geen bericht, dus maar weer even gebeld.
Opnieuw een onderzoek ingesteld, niet te vinden, maar er was wel voor getekend. Nu moet ik toch wachten, voordat ik mijn geld terug krijg, totdat ze hem gevonden hebben of de manager (die er nog niks mee gedaan had) akkoord geeft. Geen idee wanneer dat zal zijn. Beetje vreemde gang van zaken vind ik.
Heeft iemand hier al eens een soortgelijk iets bij Futurumshop meegemaakt? En zo ja, hoe is dat opgelost?
Gisteren had ik nog niks gehoord, dus maar eens gebeld. Blijkt het pakket niet te vinden. Diegene aan de telefoon kon het niet oplossen, maar zijn manager wel en die was er nog. Ik zou dezelfde dag of anders vanochtend bericht krijgen dat het opgelost was. Eind van de middag nog geen bericht, dus maar weer even gebeld.
Opnieuw een onderzoek ingesteld, niet te vinden, maar er was wel voor getekend. Nu moet ik toch wachten, voordat ik mijn geld terug krijg, totdat ze hem gevonden hebben of de manager (die er nog niks mee gedaan had) akkoord geeft. Geen idee wanneer dat zal zijn. Beetje vreemde gang van zaken vind ik.
Heeft iemand hier al eens een soortgelijk iets bij Futurumshop meegemaakt? En zo ja, hoe is dat opgelost?
Laatst gewijzigd door JPAR op 13 nov 2021 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Futurumshop is soms ietsje duurder dan andere onlineshops maar bij mij zijn ze wel goed in garantie-afhandeling.
Zeker gezien jouw verhaal dat er bij hun getekend is voor het retour zal dit wel goed komen.
Ik had ooit een thermo waar een vlek in zat en kreeg zonder gedoe een andere opgestuurd en mocht de andere houden.
Zeker gezien jouw verhaal dat er bij hun getekend is voor het retour zal dit wel goed komen.
Ik had ooit een thermo waar een vlek in zat en kreeg zonder gedoe een andere opgestuurd en mocht de andere houden.
Er wordt nooit per individueel pakket getekend voor ontvangst. Bij grote webshops komen een of meerdere vrachtwagens van PostNL per dag voorrijden met retourpaketten. Op de vrachtbrief staan alle pakketnummers en het aantal containers. Degene die voor ontvangst tekent telt het aantal containers en tekent. Alles stuk voor stuk controleren voor het tekenen betekent dat de chauffeur zowat de hele dag moet wachten.
Dat tekenen is wat tegen mij gezegd werd. Geen idee hoe ze het doen, maar lijkt me logisch dat het niet per pakket gebeurt.
Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen met ze. Maar omdat dit om veel geld gaat wil je natuurlijk dat het goed gaat.
Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen met ze. Maar omdat dit om veel geld gaat wil je natuurlijk dat het goed gaat.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik had daar laatst een Garmin edge 1030 plus gekocht. Het apparaat functioneerde meteen niet goed, dus terug gestuurd. Volgens PostNL de volgende dag ontvangen. Maar het duurde een week voordat ie bij Futurum als ontvangen geregistreerd werd. Ivm grote drukte zeiden ze. Het werd daarna overigens meteen goed afgehandeld. (Dwz ik kreeg meteen een nieuwe toegestuurd).
En zoals iedereen hier zegt, uiteindelijk wordt het bij Futurum altijd goed/netjes opgelost.
En zoals iedereen hier zegt, uiteindelijk wordt het bij Futurum altijd goed/netjes opgelost.
Ontvangen is wel lastig. Je moet als futurum zijnde het pakket weer als nieuw kunnen aanbieden.
Nu we retourneren veel, je zal niet de enige zijn met een retourtje.
Als je soms ziet wat postnl koeriers meenemen van de pakketpunten. Pffffff respect hoor.
Nu we retourneren veel, je zal niet de enige zijn met een retourtje.
Als je soms ziet wat postnl koeriers meenemen van de pakketpunten. Pffffff respect hoor.
Dat kan je wel zien aan Ts eerst bestellen, dan ergens testen en weer retour......
Het retourneren is tegenwoordig zo makkelijk en kost (bijna) niks. Ik zal wel ouderwets zijn maar ik snap dat niet.
En wat doe ik verkeerd? Ik zou graag willen dat ik hier in de buurt een winkel heb zitten waar ik heen kan gaan om te proberen en kopen. Helaas is dat niet zo. In dit geval heeft een vriend van mij dezelfde gekocht en kon ik daar testen of mijn twijfel gegrond was of niet. De keuze gemaakt om te retourneren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/