SRAM RED crankset GXP montage; HELP
Ik heb problemen met montage van crankset. Volgens instructie en filmpje de zaak geinstalleerd maar er blijft een vreemde speling aanwezig die ik er niet uitkrijg. Het vastdraaien van crankbout levert blijkbaar niet voldoende kracht op om geheel speling vrij te monteren.
Heeft iemand ervaringen en mogelijk oplossing ?
Ik heb Cervelo R3 frame (model 2009)
Bedankt alvast
Heeft iemand ervaringen en mogelijk oplossing ?
Ik heb Cervelo R3 frame (model 2009)
Bedankt alvast
Heb ik 100 x gedaan maar dit werkt niet. Het lijkt wel of crankas te breed is om door de non-drive side lager te passen ? Heb de boel uitelkaar gehaald en gepast en het lijkt me onwaarschijnlijk dat vet en hard aandraaien het probleem oplost.
Maar misschien dan toch poging 101 ?
Overigens bedankt voor je snelle reactie; toch super zo'n forum .Van SRAM en Cervelo krijg ik geen antwoord
Maar misschien dan toch poging 101 ?
Overigens bedankt voor je snelle reactie; toch super zo'n forum .Van SRAM en Cervelo krijg ik geen antwoord
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Ring tussen het frame en de bracket-as doen?
Ja, had ik ook al over gedacht. Ik twijfel omdat ik nergens in de instructies en tekeningen van SRAM dit soort ringen terugzie. Ik weet dat Shimano wel dit soort ringen gebruikt.
Hoor graag of mensen ervaringen hebben met toepassing van ringen en SRAM bracket.
Hoor graag of mensen ervaringen hebben met toepassing van ringen en SRAM bracket.
edwnijbo schreef:Heb ik 100 x gedaan maar dit werkt niet. Het lijkt wel of crankas te breed is om door de non-drive side lager te passen ? Heb de boel uitelkaar gehaald en gepast en het lijkt me onwaarschijnlijk dat vet en hard aandraaien het probleem oplost.
Maar misschien dan toch poging 101
Niet zo maar 101 poging doen. Even rustig uitblazen en de gehele set eens monteren buiten je fiets om , dus crank even in elkaar zetten en kijken of dat wel soepel gaat. Dat de crankas te breed is om door het non-drive side lager heen te gaan snap ik niet - dit gaat normaal gezien heel erg soepel. Ik heb afgelopen weekend mijn setje even los gehad en na smeren opnieuw gemonteerd en ging als een zonnetje.
Ik weet niet van waar je bent - anders zou ik zeggen kom even langst en dan kijken we even. Sowieso geen ringen gebruiken - die horen er echt niet in en je gehele bracket zet je daarmee uit het midden, en dat kan niet de bedoeling zijn !!
Anders succes - kan me echt niet voorstellen dat het niet past - of even langst de LBS voor een poging.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Kan er me iemand ook even zeggen hoe ik mijn Rival 2010 crank kan verwijderen?
Ik heb sinds eergisteren ook een kleine millimeter speling en wil graag mijn crank verwijderen om alles in te vetten en terug te installeren.
Ik heb sinds eergisteren ook een kleine millimeter speling en wil graag mijn crank verwijderen om alles in te vetten en terug te installeren.
Ik heb mijn Force crank vervangen door een mooi Red exemplaar.
Ik heb echter een probleem bij de montage.
Force crank eruit, die iets zachte ring van de Force crank op de drivesite Red gezet, Red crank erop.
Aandraaien met 8mm inbus, maar als hij vast zit heb ik ca. 3mm speling in horizontale richting, dus net alsof ik nog een ring oid mis.
Alles nagemeten cranks zijn zelfde lengte etc. Ik heb een nieuw GXP lager liggen en daar krijg ik de Red crank gewoon op gemonteerd. Het lager in mijn fiets heeft een iets andere vorm, is door de LBS erin gezet en ik denk nu dat dat geen echte GXP is. Red drivesite met Force non-drive krijg ik gewoon goed gemonteerd, zo rijd ik nu dan ook even rond.....
Suggesties?
Ps. Mod, misschien ff verplaatsen naar "techniek"?
Ik heb echter een probleem bij de montage.
Force crank eruit, die iets zachte ring van de Force crank op de drivesite Red gezet, Red crank erop.
Aandraaien met 8mm inbus, maar als hij vast zit heb ik ca. 3mm speling in horizontale richting, dus net alsof ik nog een ring oid mis.
Alles nagemeten cranks zijn zelfde lengte etc. Ik heb een nieuw GXP lager liggen en daar krijg ik de Red crank gewoon op gemonteerd. Het lager in mijn fiets heeft een iets andere vorm, is door de LBS erin gezet en ik denk nu dat dat geen echte GXP is. Red drivesite met Force non-drive krijg ik gewoon goed gemonteerd, zo rijd ik nu dan ook even rond.....
Suggesties?
Ps. Mod, misschien ff verplaatsen naar "techniek"?
I Am SpeCiAliZed