Heeft er iemand ervaring met de goedkope Decathlon of Sunrace 11-speed cassettes?
bijvoorbeeld https://www.decathlon.nl/p/cassette-rac ... mc=8404857
Ik gebruik normaal alleen Shimano cassettes maar ben eigenlijk wel benieuwd naar schakelgedrag en slijtage.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Decathlon of Sunrace cassette 11-speed
Decathlon schrijft het volgende op hun website over de cassette:
Welke oelewapper hebben ze daar aan het werk gezet? Een cassette smeren Met wat? Boter er op of zo?
En niet schoonmaken met de hogedrukreiniger? Nog zo'n broodje aap verhaal. Over de slijtage kan ik ook niks zeggen, nog nooit zo'n ding gekocht, maar als ik dit soort onzin onderhoudsadviezen lees, heb ik al snel mijn bedenkingen over de kwaliteit van het product zelf
Onderhoudsadvies:
Ontvet, reinig en smeer je cassette regelmatig, zo gaat ze langer mee. We raden aan om je ketting mee te vervangen elke keer je de cassette vervangt. Niet schoonmaken met een hogedrukreiniger.
Welke oelewapper hebben ze daar aan het werk gezet? Een cassette smeren Met wat? Boter er op of zo?
En niet schoonmaken met de hogedrukreiniger? Nog zo'n broodje aap verhaal. Over de slijtage kan ik ook niks zeggen, nog nooit zo'n ding gekocht, maar als ik dit soort onzin onderhoudsadviezen lees, heb ik al snel mijn bedenkingen over de kwaliteit van het product zelf
Live fast; die young. mijn blog
Ik kan me heugen dat dit even geleden ook al voorbij kwam, aangejaagd door de grote tekorten bij Shimano.
Volgens mij waren de ervaringen prima, op de site van Decathlon ook. Het is ook geen rocketscience. Het zal net iets zwaarder zijn en wellicht iets minder lang meegaan, maar ik kan me niet voorstellen dat het minder schakelt ed. De MTB cassettes bij Decathlon komen van Microshift. Geen idee of de racecassettes ook van deze leverancier zijn. Google leert me dat Microshift prima is.
Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het over een paar maanden hier eens weten wat je ervaringen zijn geweest.
Volgens mij waren de ervaringen prima, op de site van Decathlon ook. Het is ook geen rocketscience. Het zal net iets zwaarder zijn en wellicht iets minder lang meegaan, maar ik kan me niet voorstellen dat het minder schakelt ed. De MTB cassettes bij Decathlon komen van Microshift. Geen idee of de racecassettes ook van deze leverancier zijn. Google leert me dat Microshift prima is.
Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het over een paar maanden hier eens weten wat je ervaringen zijn geweest.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Tip: bestel er ook een Decathlon 11-speed ketting bij, die is "stiekem" gewoon van KMC (zie plaatjes op de website). Heb er zelf eentje op de trainer en dat werkt prima. Ook andere forumleden zijn positief!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Die gebruik ik al standaard
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik gooi altijd decathlon casettes op de MTB.
Door mijn nietsontziende rijstijl slijt alles toch wel.
Rijd en schakelt goed.
Na een paar modderpoelen kraakt het net zo als elk ander merk.
Door mijn nietsontziende rijstijl slijt alles toch wel.
Rijd en schakelt goed.
Na een paar modderpoelen kraakt het net zo als elk ander merk.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.