Keuze wielset
Hallo,
In maart krijg ik een nieuwe race fiets (schijfremmen). Ik wil mijn wielset (fulcrum racing 77 DB) upgrade.
Echter twijfel ik tussen de DT Swiss P1800 32 of DT Swiss E1800 32 of Vision team 35 disc. Of Fulcrum racing 77 DB behouden
Welke adviseren jullie?Ik wil sowieso graag een wielset van 30mm hoogte.
Alvast bedankt voor jullie reactie
In maart krijg ik een nieuwe race fiets (schijfremmen). Ik wil mijn wielset (fulcrum racing 77 DB) upgrade.
Echter twijfel ik tussen de DT Swiss P1800 32 of DT Swiss E1800 32 of Vision team 35 disc. Of Fulcrum racing 77 DB behouden
Welke adviseren jullie?Ik wil sowieso graag een wielset van 30mm hoogte.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Daar ga je weinig mee opschieten. De DT's hebben dan ms iets makkelijker te servicen naven, maar al deze wielen zitten in dezelfde klasse en schiet je met je investering niets op qua rijgedrag. Kortom: geen upgrade. Het zijn allemaal wielen van instapniveau.
Wil je een echte upgrade moet je toch echt meer richting DT PR of ER1600.
Wil je een echte upgrade moet je toch echt meer richting DT PR of ER1600.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Die Vision-wielen zijn zeker geen upgrade, die DT Swiss-wielen zou ik wel een upgrade durven noemen. De naven zijn in DT Swiss wielen altijd goed.
Laatst gewijzigd door Maatwielen op 25 jan 2022 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Website: https://www.maatwielen.nl
- thestudent
- Forum-lid HC
Bespaar je de moeite nog maar even. Eerst fietsen en dan bepalen wat je ermee wil. Als je deze wielen echt blind zou testen zou je nauwelijks verschillen waarnemen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb de DT Swiss C1800, en de P1800 als reserveset. Heel tevreden van, maar vorige week bleek er ineens in voor-en achtervelg van de P1800 water te zitten.
Wel door een gigantische plensbui van een paar uren gereden, maar met nog geen andere set voorgehad. Er zijn ook geen afwateringsgaatjes.
Wel door een gigantische plensbui van een paar uren gereden, maar met nog geen andere set voorgehad. Er zijn ook geen afwateringsgaatjes.
- Desertstorm
- Forum-lid
Als je een echte upgrade wil is dit een mooi setje om te overwegen. 30mm hoog, alu. Wel iets duurder.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Pittig prijsje voor een fabrieksset met proprietaire onderdelen. Qua gewicht ook best standaard. Waar moet het in uitblinken?
(wil niet negatief overkomen, ben een beetje kritisch)
(wil niet negatief overkomen, ben een beetje kritisch)