Mijn vrouw en ik zijn erg gecharmeerd geraakt van Luxemburg. Willen dit jaar samen daar een mooie tocht rijden. Is er iemand die beide tochten gereden heeft en er 1 kan aan- of afraden?
(Dat het in mei of sept is, is bekend. Oppas is wel te regelen)
Gaat me meer om omgeving, route, organisatie etc
Jean Nelissen vs Charlie Gaul
Beide tochten zijn niet met elkaar te vergelijken.
De Charly Gaul is een cyclo met gezamenlijke start, tijdwaarneming en klassement. Dit is echt een wedstrijd waar door de meesten heel hard gereden wordt. Hoewel je natuurlijk je eigen tempo kunt rijden.
De JNC is een toertocht zonder gezamenlijke start waar ieder zijn eigen tempo rijdt.
De Charly Gaul is een cyclo met gezamenlijke start, tijdwaarneming en klassement. Dit is echt een wedstrijd waar door de meesten heel hard gereden wordt. Hoewel je natuurlijk je eigen tempo kunt rijden.
De JNC is een toertocht zonder gezamenlijke start waar ieder zijn eigen tempo rijdt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik heb de JNC en paar keer gefietst, Charlie Gaul nooit. En toch kan ik er wal wat over zeggen. Want het verschil in tempo gaat enorm zijn. Ik heb de tijden gezien die in de Gaul worden gefietst en daar kan ik alleen maar van dromen. En veel mensen die daar rap fietsen. De laatste keer dat ik de JNC reed, ben ik in 140 km door 5 man ingehaald en mijn niveau stelt echt niet zoveel voor.
Live fast; die young. mijn blog
Ja maar cyclo kun je ook op eigen tempo rijden. Niemand verplicht je om met 32+ gemiddeld binnen te komen.
Ik ken de omgeving rond mullerthal. Prachtig met alle rots formaties. Maar welke van deze twee heeft de mooiste omgeving, tofste route, etc?
Ik ken de omgeving rond mullerthal. Prachtig met alle rots formaties. Maar welke van deze twee heeft de mooiste omgeving, tofste route, etc?
Ik heb de Jean Nelissen nog niet gereden maar al wel dikwijls veel positiefs over die tocht gehoord. Al wel 2x aan de Charly Gaul deelgenomen , 1x competitief en een andere keer iets meer op 't gemak (enfin, rond de 35km/h ). Het parcours van de Charly Gaul verandert telkens wel een beetje maar het hart blijft hetzelfde. Ik kan er alleen maar positief over spreken, perfecte weg, beperkt deelnemersaantal, top organisatie, veiligheid dankzij de signalisatie, en mooie omgeving. Ook al tweemaal hard genoten van de avond voordien, Echternach is dan een stadje vol gemotiveerde wielertoeristen die toch nog op terras hun laatste pintje drinken. Heerlijke dagen.
Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Nooit de Charly Gaul gereden, maar wel 5 x de JNC. Vianden is supergezellig en ik vind de route(s) erg mooi. Organisatie basic, maar prima.
Er zitten vaak best pittige hellingen in de JNC. Ze weten vaak een paar zware kuitenbijters op te zoeken. Ik heb vernomen dat het bij de Charly Gaul toch wat glooiender is.
Verder is de Charly Gaul toch meer een echte hardrijderscyclo. Vrijwel alle deelnemers proberen hier goed door te rijden. Als je wil gaan toeren zal je al gauw alleen zitten en niet meer het idee hebben aan een evenement mee te doen. Maar misschien vind je dit helemaal niet erg.
De JNC is een echte toertocht waar mensen wat langer de tijd nemen bij de bevoorradingen en waar meer variatie is in de gereden snelheden van de diverse deelnemers.
Er zitten vaak best pittige hellingen in de JNC. Ze weten vaak een paar zware kuitenbijters op te zoeken. Ik heb vernomen dat het bij de Charly Gaul toch wat glooiender is.
Verder is de Charly Gaul toch meer een echte hardrijderscyclo. Vrijwel alle deelnemers proberen hier goed door te rijden. Als je wil gaan toeren zal je al gauw alleen zitten en niet meer het idee hebben aan een evenement mee te doen. Maar misschien vind je dit helemaal niet erg.
De JNC is een echte toertocht waar mensen wat langer de tijd nemen bij de bevoorradingen en waar meer variatie is in de gereden snelheden van de diverse deelnemers.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
als ik de snelheden zie van de Charly Gaul, ga ik er vanuit dat dat op een verkeersvrij parcours is? Of toch op z'n minst dat het verkeer geregeld wordt.
Zo een verkeersvrije (of luwe) route is wel leuker rijden. En eens de klassementsrijders uit beeld zijn, is het helemaal rustig rijden
Zo een verkeersvrije (of luwe) route is wel leuker rijden. En eens de klassementsrijders uit beeld zijn, is het helemaal rustig rijden