Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Blanke laklaag boven carbon herstellen.

sinbad
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jan 2010 19:03

sinbad 30 apr 2011 18:08

Bij transport van mijn fiets in de auto is er een zgn. "snelbinder" losgekomen die tegen de onderkant van de onderbrug geslagen is. Hierbij is er een schilfer vernis losgekomen. Iemand ervaring of suggesties waar ik dit kan laten bijwerken / herstellen ? (airbrush,...). Carbon is niet geraakt of ingedrukt.
Zelf gepropeerd met een fijn penseeltje bij te werken, resultaat totaal onbevredigend. Indien dit in de buurt is van Zeeland is dit mooi meegenomen. Woon in Belgie, net over de Nederlandse grens.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 30 apr 2011 22:54

Zelf heet een maatje van mij weleens per ongeluk zijn fiets op mijn voorvork laten vallen, resultaat een stukje blanke lak tot op het carbon volledig weg. Heb toen de randjes die een beetje los zaten nog een beetje verwijderd, het plekje ontvet en het plekje met een blanke lakstift van een auto laagje voor laagje opgevuld en uiteindelijk de oppervlakte met commandant vlak gepolijst. Resultaat plekje is niet meer te zien.

Of als het je niet lukt: http://www.specialpaintwork.nl

Succes!
No pain no gain, no guts no glory!

sinbad
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jan 2010 19:03

sinbad 30 apr 2011 23:26

Bedankt voor de tip, ik waag het er op !

timetoride
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mei 2004 22:48

timetoride 30 sep 2014 09:39

sinbad schreef:Bedankt voor de tip, ik waag het er op !
Is dit gelukt?

Plaats reactie